Home

Resepi 🍹Sirap Bandung 3 layer Cepat 7 Langkah

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi 🍹Sirap Bandung 3 layer di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan 🍹Sirap Bandung 3 layer yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

🍹Sirap Bandung 3 layer - resepipouler.com

6 Ingredients of Resepi 🍹Sirap Bandung 3 layer

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat 🍹Sirap Bandung 3 layer ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 6 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 3 sudu makan - sirap ros.
  2. Sedia 5 sudu makan - gula.
  3. Sedia 250 ml - air.
  4. Sedia 4 helai - daun pandan.
  5. Sedia 20 - kiub ais (ikut suka).
  6. Sedia 6 sudu makan - susu sejat (nak lebih boleh tambah).

7 Cara Penyediaan 🍹Sirap Bandung 3 layer

Dah ada 6 bahan di atas? Mari tengok cara membuat 🍹Sirap Bandung 3 layer pula. Simple saja cuma 7 langkah.

  1. Sediakan semua bahan.
  2. Masukkan air,gula dan daun pandan ke dalam periuk masak sehingga mendidih.
  3. Bila dah mendidih tutup api,masukkan ais ke dalam gelas.
  4. Lepas masukkan ais masukkan air gula tadi untuk lapisan pertama (suka manis lebihkan).
  5. Kemudian masukkan susu sejat 10sudu @ lebih (ikut suka) masuk perlahan-lahan yaa..lapisan kedua (supaya air tidak bercampur dengan susu).
  6. Bila dah selesai,masukkan 2sudu makan sirap, lapisan ketiga (nak lebih boleh tambah).
  7. Siap untuk di minum..pasti kan nak minum kacau dulu yaa..sebab manisnya kat bawah😋.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi 🍹Sirap Bandung 3 layer ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!