Home

Cara Membuat Air Sirap Bandung Cepat 2 Langkah

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Air Sirap Bandung di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Air Sirap Bandung yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Original air sirap bandung hanya memerlukan sirap ros yang bergula dan susu cair. Sejak lama terkurung dekat rumah ni kekadang rasa teringin nak minum air sedap-sedap kan? Mana peminat sirap bandung soda bolehlah cuba buat sendiri.

Air Sirap Bandung - resepipouler.com Bandung, sirap bandung, or air bandung is a drink popular in Malaysia, Singapore and Brunei. Sirap bandung ialah sejenis minuman yang khusus terdapat di Malaysia. Ia merupakan minuman yang mencampurkan air sirap bersama susu.

3 Ingredients of Resepi Air Sirap Bandung

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Air Sirap Bandung ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 3 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1 - sudu kecil ibu sirap.
  2. Sedia 2 - sudu susu pekat manis.
  3. Sedia 1 cawan - air putih.

Penggunaan istilah "bandung" merujuk kepada dua benda yang dirangkaikan atau digabungkan menjadi satu dan tiada kaitan dengan nama tempat di Indonesia. Selalunya air sirap antara menu popular setiap kali hari raya. Tapi, apa kata kita ubah sedikit air sirap anda itu. Tapi resipi yang nak dikongsikan kali ini bukan sirap bandung biasa je.

2 Step by Step Air Sirap Bandung

Dah ada 3 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Air Sirap Bandung pula. Simple saja cuma 2 langkah.

  1. Bahan-bahan membuat air sirap bandung. Campurkan semua di dalam cawan. Kacau..
  2. Kalau hendak di minum sejuk masukkan ais secukupnya..

Selain itu, saya juga turut menjalankan bisnes air balang ini di pasar malam, pasar tani, dan juga Air Sirap Bandung Cincau. Последние твиты от sirap bandung (@noreendarma). i bake and read for fun. i also make youtube sirap bandung @noreendarma. sukatan agak-agak. [AIR BERBUKA] Cara Membancuh Sirap Bandung SODA Power. E-liquid ingredients: propylene glycol, vegetable glycerin, flavourings, nicotine. Okay apa dari hanya guna air bandung untuk minum tu sesekali buat sebagai agar-agar sebagai pemanis mulut. Resepi Agar-agar Sirap Bandung Yang Mudah Dan Sedap.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Air Sirap Bandung ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!