Home

Cara Memasak Cornflake Madu Air Fryer Mudah 3 Langkah

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Cornflake Madu Air Fryer di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Cornflake Madu Air Fryer yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. The cornflake crusting takes chicken from drab to fab! Reviews for: Photos of Air Fryer Cornflake-Crusted Chicken Tenders. Spicy honey cornflakes with peanuts & anchovies

Cornflake Madu Air Fryer - resepipouler.com Panaskan butter, madu dan gula di dalam periuk sehingga cair dan sebati. Masukkan cornflakes dan kacau hingga sekata. Cornflake Madu yang selalu dicari waktu raya.

5 Bahan - Bahan Resepi Cornflake Madu Air Fryer

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Cornflake Madu Air Fryer ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 5 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1 kotak - cornflake (320g).
  2. Sedia 200 g - butter.
  3. Sedia 1/2 cawan - madu.
  4. Sedia 1/2 cawan - gula perang (boleh kurangkan).
  5. Sedia - Vanila.

Cairkan mentega, guna api Campur semua bahan dan campur air dan kacau sehingga sebati, Jika adunan terlalu pekat tambah air begitu sebaliknya jika cair tambah sikit tepung. Последние твиты от Cornflakes Madu! 🇲🇾 (@_sysyaaa). Keropok Conflake Madu nyaman sehingga menjilat jari. Crushing the flakes into crumbs gives you a secret weapon for baking. Squeeze the extra air out of the bag, and seal it.

3 Cara - Cara Cornflake Madu Air Fryer

Dah ada 5 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Cornflake Madu Air Fryer pula. Simple saja cuma 3 langkah.

  1. Guna api perlahan cairkan butter, madu dan gula perang. Biarkan ia mendidih sekejap, lepas tu tutup api. Masukkan vanila. Kacau sikit. Biarkan suam, lepas tu masukkan cornflake yang dihancurkan sedikit. Gaulkan sekata dan masukkan juga almond/kekacang/bijan..
  2. Masukkan ke dalam cup kecik dan taburkan bijan, ceri, coklat rice/manik warna warni. Susun dalam bakul air fryer - suhu 160-165 darjah - masa 3 minit jer.
  3. Siap!.

Making homemade Chicken Nuggets in the air-fryer is so much healthier than fast food or frozen nuggets, and so easy to make. Made with chunks of chicken breasts coated in breadcrumbs and Parmesan cheese then air fried until golden and crisp. These also happen to be egg-free, so they are. Then spray an Air Fryer safe pan with non-stick cooking spray. Spread your pancake batter into it.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Cornflake Madu Air Fryer ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!