Home

Resepi Ais Krim Malaysia Asam Boi Cepat 4 Bahan

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Ais Krim Malaysia Asam Boi di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Ais Krim Malaysia Asam Boi yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Tutorial buat aiskrim jambu asam boi, sunquick asam boi dan ros laici asam boi yang mudah, gebu dan sedap. Tutorial buat aiskrim jambu asam boi, sunquick asam boi dan ros laici asam boi yang mudah, gebu dan sedap. Blog Yati Aiskrim: yatiaiskrim.blogspot.com Maklumat lengkap ebook Aiskrim Cup Tanpa Mesin, anda boleh tgk di sini.

Ais Krim Malaysia Asam Boi - resepipouler.com Aiskrim Malaysia jambu asam boi sunquick asam boi dan ros laici asam boi. Teringat masa kecil dulu, pulang dari kelas mengaji memang wajib beli aiskrim Malaysia yang dijual di kedai Makcik Milah. Bahan-bahan: Air panas Gula Perisa asam masin Asam boi Plastik aiskrim.

4 Bahan - Bahan Resepi Ais Krim Malaysia Asam Boi

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Ais Krim Malaysia Asam Boi ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 4 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Asam boi secukupnya.
  2. Sedia 10 - sdm gula.
  3. Sedia 1 liter - air.
  4. Sedia - Plastik ais kerim secukupnya.

Cara membuat: Larutkan gula dengan air panas. Kemudian masukkan air bancuhan air asam yang sudah sejuk ke dalam plastik. Simpan dalam peti ais hingga beku. Jika dahulu terkenal dengan aiskrim milo, aiskrim jeruk, aiskrim asam boi, aiskrim sirap bandung dan banyak lagi.

3 Instructions Ais Krim Malaysia Asam Boi

Dah ada 4 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Ais Krim Malaysia Asam Boi pula. Simple saja cuma 3 langkah.

  1. Bancuhkan gula dan air hingga larut...kemudian masukan asam boi...abaikan ais batu tu ya😁.
  2. Sediakan corong untuk memudahkan isian air kdlm plastik...ambik asam boi masukan kedlm plastik dan masukan air Asam boi...isian jgn terlalu penuh supaya senang untuk menyimpul plastik.Ulangi proses hingga selesai..
  3. Semuanya dah siap...bolehlah disimpan kedalam peti sejuk beku...maaf gambar yg dah beku belum ready😍🤩esok boleh jual ni...Ada ke yang nak beli...😂😉.

Aiskrim yang paling "rare" bagi kami dalam koleksi aiskrim Malaysia viral ini adalah aiskrim sumi, jelly lolipop dan paddle pop homemade. asam boi ni.kalau kat Malaysia tak kisah pun.tapi bila dah diluar negara ni, jadi sangatlah bermakna tau.hihi. Aiskrim Malaysia semestinya menjadi kegemaran ramai tidak mengira usia. Ia dihasilkan dengan pelbagai perisa dan menjadi penghilang dahaga dikala cuaca panas. Jika dulu, aiskrim ini dihasilkan menggunakan perisa asam boi, bubur jagung, bubur kacang, milo. Fenomena pelbagai resepi aiskrim malaysia yang viral yang sangat menyelerakan menjadi buruan pencinta aiskrim.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Ais Krim Malaysia Asam Boi ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!