Home

Cara Membuat Jus Kedondong Limau Kasuri Enak 8 Bahan

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Jus Kedondong Limau Kasuri di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Jus Kedondong Limau Kasuri yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

Jus Kedondong Limau Kasuri - resepipouler.com

8 Bahan - Bahan Resepi Jus Kedondong Limau Kasuri

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Jus Kedondong Limau Kasuri ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 8 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 20 - biji buah kedondong.
  2. Sedia 15 - biji buah limau kasturi.
  3. Sedia 700 ml - air mineral.
  4. Sedia 10 - sudu gula atau ikut kemanisan masing2.
  5. Sedia 1/4 sudu teh - garam.
  6. Sedia 1 cawan - air mineral.
  7. Sedia sedikit - daun pudina.
  8. Sedia - ice kiub secukupnya.

4 Cara Penyediaan Jus Kedondong Limau Kasuri

Dah ada 8 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Jus Kedondong Limau Kasuri pula. Simple saja cuma 4 langkah.

  1. Sediakan bahan2 yang telah dibasuh bersih dan potong semua buah kedondong dan limau,limau belah 2 dan buang biji,biji limau punca air pahit..
  2. Sediakan blender dan masukkan semua buah buahan tadi,jangan buang kulit yer,tujuan untuk dapatkan warna hijau,masukkan juga gula dan 1 cawan air untuk blender,kalau ada mesin blender buah bole skip air 1 cawan ni.😉 kemudian blender sampai hancur..
  3. Tapiskan habuk buah dan tambah air 700 ml,atau pun ikut kepekatan yang korang nak yer,air ni suggests je..
  4. Akhir sekali masukkan garam 1/4 sudu teh tadi,mesti pelik kan nape letak garam,sebab garam penyedap,rasa lemak tu akan naik,jgn risau air tak akan masin,melainkan letak 1 sudu besar ye itu memang masin 😂..ok siap dan sedia mimum,letak daun pudina sikit lg sedap rasanya,jangan lupa ice kuib ok!😘.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Jus Kedondong Limau Kasuri ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!