Home

Resepi Ayam masak merah orang kawin (yatiekitchen) Sedap 12 Bahan

Delicious, fresh and tasty.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Ayam masak merah orang kawin (yatiekitchen) di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Ayam masak merah orang kawin (yatiekitchen) yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Pernah makan ayam masak merah yang power? Yang biasanya mungkin banyak, tapi nak cari yang sedap bukan mudah bukan? Resepi ini telah dicuba oleh ramai orang dan rata ratanya memberikan feedback yang positif.

Ayam masak merah orang kawin (yatiekitchen) - resepipouler.com Ayam masak merah tak boleh masak selalu. Bila makan je bapak ko cakap rasa macam nak kawin lagi… Tapi ayam masak merah mama ko memang padu. Done angkat bakul bersama lemak-lemak mama ko….

12 Ingredients of Resepi Ayam masak merah orang kawin (yatiekitchen)

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Ayam masak merah orang kawin (yatiekitchen) ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 12 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Ayam.
  2. Sedia - Bwg merah.
  3. Sedia - Lengkuas.
  4. Sedia - Kunyit hidup.
  5. Sedia - Bwg putih.
  6. Sedia - Halia.
  7. Sedia - Serai.
  8. Sedia - Chilli kisar.
  9. Sedia - Sos tomato.
  10. Sedia - Sos seafood.
  11. Sedia - Sos chilli.
  12. Sedia - Plum sauce.

Nasi carrot Resepi Ayam Masak Merah yang ini diambil dari blog Ana Suzana yang dipelajari dari ayahnya yang merupakan seorang tukang masak bagi majlis kenduri kawin yang tersohor di kampung beliau. Dah lama resepi ini disalin, cuma belum ada kesempatan dan masa yang sesuai untuk dicuba sendiri sehingga lah hari ini. Tumis kulit kayu manis, bunga lawang dan buah pelaga sampai naik bau. Dalam video kali ini DB nak kongsikan cara membuat Ayam Masak Merah macam dekat kenduri kahwin yang sedap.

0 Instructions Ayam masak merah orang kawin (yatiekitchen)

Dah ada 12 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Ayam masak merah orang kawin (yatiekitchen) pula. Simple saja cuma 0 langkah.

Resepi Ayam Masak Merah ala Kenduri yang sangat sedap dan anda harus mencubanya. Selain menyediakan ayam masak merah, saya juga sediakan udang masak lemak cili padi dengan kacang buncis dan telur dadar. Walaupun masak campak campak ikut gerak hati tapi rasanya sangat sangat sedap. Saya memasak memang dalam keadaan tergesa gesa. Pertama kerana saya mengejar cahaya semulajadi untuk snap gambar.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Ayam masak merah orang kawin (yatiekitchen) ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!