Home

Cara Membuat Pucuk Ubi Goreng Versi Air Fryer Cepat 4 Langkah

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Pucuk Ubi Goreng Versi Air Fryer di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Pucuk Ubi Goreng Versi Air Fryer yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Resepi pucuk ubi goreng ikan bilis terbaik Pernah makan sayur pucuk ubi goreng dengan ikan bilis? Menu ini sedap sangat, ia pedas dan garing sesuai sangat makan dengan nasi putih dan tak perlu lauk lain lagi.

Pucuk Ubi Goreng Versi Air Fryer - resepipouler.com Thank you all so much for watching our recipe videos and supporting our channel. If you would to further support and help us. Makin ramai yg pilih RENDANG PUCUK UBI & PEGAGA GORENG CILIAPI PODEH bila nk ke luar negara #rendangpucukubi #pedas #makanantradisional.

8 Ingredients of Resepi Pucuk Ubi Goreng Versi Air Fryer

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Pucuk Ubi Goreng Versi Air Fryer ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 8 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 2 - genggam daun pucuk ubi.
  2. Sedia 1 - genggam ikan bilis.
  3. Sedia 1 - genggam cili api.
  4. Sedia 3 ulas - bawang putih.
  5. Sedia 1/2 sudu teh - garam.
  6. Sedia 1/2 sudu teh - gula.
  7. Sedia 1 keping - asam keping.
  8. Sedia 2 - sudu besar minyak masak.

Merata pelusuk dunia dah RENDANG PUCUK UBI PODEH!! ni pegi merantau. Mana tak nya.duduk jauh diperantauan kan susah nk makan. Lanjut ya review tentang alat dapur baruku ya teman-teman. Nggak maksud apa-apa kecuali kasih review ke teman-teman.agar punya pandangan, kira-kira yang kepincut ala ini, perlu beli atau tidak ya.

4 Step by Step Pucuk Ubi Goreng Versi Air Fryer

Dah ada 8 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Pucuk Ubi Goreng Versi Air Fryer pula. Simple saja cuma 4 langkah.

  1. Sediakan bahan-bahan.
  2. Masukkan daun pucuk ubi ke dalam Air Fryer.Muat-muat bekas 6 inci.Set suhu 160°C selama 20 minit atau sehingga garing.Balik2kan dayn ubi supaya semuanya garing..
  3. Kisar bawang besar,bawang putih dan ikan bilis.Masukkan bahan kisar ini ke dalam Air Fryer bersama garam gula dan asam keping.Masukkan juga 2 sudu besar minyak masak.Biarkan ia garing di dalam Air Fryer selama 20minit 170°C.
  4. Apabila sudah garing satukan dengan pucuk ubi tadi.Boleh juga kalau nak masak lagi 5 minit dalam Air Fryer.Pucuk Ubi Goreng siap dihidangkan bersama nasi putih panas-panas..

Kalau aku sich memang niat buat pendukung program diet.hihi. Ia adalah alatan di dapur yang menggunakan suhu tinggi dan kitaran udara panas yang digunakan untuk memasak makanan, tanpa sebarang minyak "Penggunaan suhu tinggi untuk memasak makanan yang tinggi kanji seperti ayam goreng celup tepung dan ubi kentang goreng, ubi. accessory airfryer. air fryer oven. electric fryer oil. aisl runner. Kualitas best atau air fryer terbaik dari Maspion, Philips, Oxone adalah menggoreng sehat tanpa minyak berlebih, serta memanggang daging steak, ayam & ikan. Kentang goreng adalah snack favorit semua orang. Berkat sirkulasi panas yang sempurna, menggoreng dengan air fryer Kuche.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Pucuk Ubi Goreng Versi Air Fryer ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!