Home

Cara Membuat Sirap bandung soda Sedap 7 Bahan

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Sirap bandung soda di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Sirap bandung soda yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Rasa nyaman dengan minuman sirap bandung soda yang nampak mudah tapi kalau tidak kena Siap sirap bandung soda dan perlu disimpan didalam bekas yang tertutup kerana tidak mahu. Sejak lama terkurung dekat rumah ni kekadang rasa teringin nak minum air sedap-sedap kan? Mana peminat sirap bandung soda bolehlah cuba buat sendiri.

Sirap bandung soda - resepipouler.com Bahannya simple saja dan cara untuk. Quench your thirst during iftar with this sweet and creamy pink drink. STEPMix sugar, warm water, rose essence and red colouring to make rose syrup.

7 Ingredients of Resepi Sirap bandung soda

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Sirap bandung soda ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 7 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 2 sudu teh - sirap rose.
  2. Sedia 200 ml - Air soda.
  3. Sedia 100 ml - air suam.
  4. Sedia 100 ml - susu cair/susu segar.
  5. Sedia - susu pekat 2sudu besar kalu suka manis lebihkan.
  6. Sedia - secubit garam.
  7. Sedia - ais batu secukupnya.

Bandung, sirap bandung, or air bandung is a drink popular in Southeast Asia and Indian subcontinent, notably in India, Malaysia, Singapore and Brunei. Sirap bandung antara pilihan popular untuk menu berbuka. Kalau beli di bazar Ramadan harga Tapi tak nak la minum sirap bandung biasa je kan. Kalau nak kasi power sikit try campur dengan soda. Последние твиты от Sirap Bandung (@sirapbandungg).

3 Cara Penyediaan Sirap bandung soda

Dah ada 7 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Sirap bandung soda pula. Simple saja cuma 3 langkah.

  1. Dalam jag kecil campurkan susu pekat 2 sudu besar dan sirap rose 2 sudu teh.
  2. Tuang air suam gaul rata,kemudian masukkan susu cair 100ml,garam.
  3. Akhir sekali masukkan air soda 200ml,kacau sebati,masukkan ais ketul sedia diminum sejuk2.

Sirap bandung is loved by many Malaysians and Singaporeans for its taste, color and refreshing quality. It's called "Sirap Bandung", invented by the Malays. Bandung is also the name of a city in. Sirap bandung, atau air bandung adalah nama dari minuman populer di Malaysia, Singapura dan Brunei. Minuman ini terdiri dari susu kental dibumbui sirup mawar yang memberikan warna merah muda.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Sirap bandung soda ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!