Home

Cara Membuat Daging Masak Lompap Mudah 5 Langkah

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Daging Masak Lompap di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Daging Masak Lompap yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

Daging Masak Lompap - resepipouler.com

6 Bahan - Bahan Resepi Daging Masak Lompap

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Daging Masak Lompap ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 6 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - semangkuk daging tetel / cincang, lemak² tulang² sikit.
  2. Sedia - semangkuk santan cair.
  3. Sedia 1 1/2 - inci kunyit hidup.
  4. Sedia 10 - tangkai cili padi.
  5. Sedia 2 - batang.serai.
  6. Sedia - garam secukupnya.

5 Cara Membuat Daging Masak Lompap

Dah ada 6 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Daging Masak Lompap pula. Simple saja cuma 5 langkah.

  1. Bersihkan daging. tumbuk lumat cili padi dan kunyit.. ketuk serai..satukan dlm kuali.
  2. Bbuh air dlm 5 cawan atau bbuh byk pun x apa sbb nti akan rebus daging tu lama.
  3. Rebus daging smpi air sedikit kering dan tambahan santan cair... masak smpi santan mengeleggak dan bbuh garam.. sesuaikan rasa...
  4. Kuah dah masak.. ttup api dan boleh lah di hidangkan...
  5. Masak lompap ne rasanya sedap sbb mengunakan daging fresh.. daging lembu yg baru..biasa hnya daging saja dibuat masak lompap...

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Daging Masak Lompap ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!