Home

Cara Membuat Daging Rebus. Air Asam Bunga Kantan Cepat 13 Bahan

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Daging Rebus. Air Asam Bunga Kantan di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Daging Rebus. Air Asam Bunga Kantan yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

Daging Rebus. Air Asam Bunga Kantan - resepipouler.com

13 Bahan - Bahan Resepi Daging Rebus. Air Asam Bunga Kantan

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Daging Rebus. Air Asam Bunga Kantan ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 13 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Bahan Daging :.
  2. Sedia - Daging (direbus).
  3. Sedia - Bahan Air Asam :.
  4. Sedia - Kicap.
  5. Sedia - Cili Padi.
  6. Sedia - Bawang.
  7. Sedia - Bunga Kantan.
  8. Sedia - Tomato.
  9. Sedia - Gula.
  10. Sedia - Garam.
  11. Sedia - Belacan.
  12. Sedia - Kerisik (optimal).
  13. Sedia - Limau nipis.

2 Step by Step Daging Rebus. Air Asam Bunga Kantan

Dah ada 13 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Daging Rebus. Air Asam Bunga Kantan pula. Simple saja cuma 2 langkah.

  1. Daging direbus. Boleh direbus dengan serai lengkuas dan diletakkan sedikit garam. Macam saya buat. Saya rebus kosong jer. Sebab nanti akan campur dengan air asam. Jadi akan ada rasa juga..
  2. Untuk bahan-bahan air asam. Potong cili, bawang, tomato dan bunga kantan nipis-nipis. Masukkan dalam mangkuk. Kemudian letak kicap, garam, gula, belacan dan kerisik (jika suka). Gaul sebati atau picit-picit bahan terutamanya cili guna jari. Supaya lebih mesra rasanya. Akhir sekali perah limau nipis. Untuk beri rasa masam. Kacau sebati dan sedia untuk dihidangkan. Selamat mencuba..

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Daging Rebus. Air Asam Bunga Kantan ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!