Home

Cara Membuat Tau Fu Fah Cepat 7 Bahan

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Tau Fu Fah di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Tau Fu Fah yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

Tau Fu Fah - resepipouler.com

7 Ingredients of Resepi Tau Fu Fah

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Tau Fu Fah ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 7 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Bahan Soya :.
  2. Sedia 1 liter - susu soya kotak (sebarang jenama).
  3. Sedia 1/2 cawan - air.
  4. Sedia 8 gm - agar-agar tali.
  5. Sedia - Bahan Air Gula :.
  6. Sedia 100 gm - gula merah /gula perang.
  7. Sedia 1/2 cawan - air.

3 Cara Penyediaan Tau Fu Fah

Dah ada 7 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Tau Fu Fah pula. Simple saja cuma 3 langkah.

  1. Susu soya, air dan agar dimasak sehingga mendidih. Sejukkan seketika (macam saya biar je membeku dalam periuk). Kemudian baru ceduk ke dalam bekas yang lebih kecil untuk disimpan..
  2. Gula merah dan air dicampurkan ke dalam periuk. Masak sehingga mendidih. Tutup api dan sejukkan seketika..
  3. Tuang air gula ke dalam bekas yang berisi tau fu fah (untuk rasa lebih sedap, sejukkan seketika di dalam peti sejuk). Sedia untuk dihidangkan. Selamat mencuba..

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Tau Fu Fah ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!