Home

Resepi Apam polkadot merdeka Sedap 9 Langkah

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Apam polkadot merdeka di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Apam polkadot merdeka yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Hari ni saya nak kongsikan resepi apam polkadot pulak. Beberapa resepi yang saya cuba sebelum ni, saya rasa resepi ni yang paling sedap, gebu dan lembut walaupun apam dah sejuk. Sebenarnya tidak seperti apam lain, Apam Dot Dot ini lebih sedap kerana mempunyai filling dan bentuknya pun comey comey jer, sebesar ibu jari kot, lagi membuka selera.

Apam polkadot merdeka - resepipouler.com Mudahnya buat Apam Polkadot oleh Binti Atuk Janggut Подробнее. Последние твиты от Merdeka.com (@merdekadotcom). Let's Be Smart, part of Kapanlagi Youniverse Website : https Регистрация. Contribute to paritytech/polkadot development by creating an account on GitHub.

9 Ingredients of Resepi Apam polkadot merdeka

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Apam polkadot merdeka ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 9 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 21/2 cawan - tepung gandum.
  2. Sedia 3 - sdt baking powder.
  3. Sedia 1 cawan - susu cair.
  4. Sedia 3 - biji telur.
  5. Sedia 1 cawan - gula kastor.
  6. Sedia 1 - sdb ovalette.
  7. Sedia 1 - sdt esen vanila.
  8. Sedia - Filling strawberi.
  9. Sedia - Pewarna.

Apam Comel & Gebu.rasa pun sedap. Polkadot empowers blockchain networks to work together under the protection of shared security. Polkadot provides unprecedented economic scalability by enabling a common set of validators to. Resipi Apam Polkadot yang sangat comel dan pasti anak-anak akan suka.

9 Instructions Apam polkadot merdeka

Dah ada 9 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Apam polkadot merdeka pula. Simple saja cuma 9 langkah.

  1. Ayak tepung gandum dan baking powder. Ketepikan..
  2. Pukul telur, gula, esen vanila dan ovalette hingga kembang. Guna kelajuan tinggi..
  3. Masukkan tepung dan susu cair secara selang seli. Gaul sebati..
  4. Bahagi adunan kepada beberapa bahagian. Letak pewarna..
  5. Masuk adunan 1/2 paper cup. Letak inti. Tutup semula dengan adunan hingga hampir penuh..
  6. Letak paper cup dalam cawan lompang supaya cantik terbentuk..
  7. Buat polkadot atas permukaan apam..
  8. Kukus 10 minit atas api sederhana. Ikat kain pada tudung periuk Kukus supaya air tidak menitik..
  9. Tutup api. Sejuk kan. Siap untuk dihidang..

Sesuai untuk diisikan di dalam goodie bag atau dihidang pada majlis seperti party harijadi. by Apam Polkadot Nomei. Temukan pin ini dan lainnya di Cutie apam *apam = steamed cupcake* oleh Shaza Shazana. Apam polkadot yang comel ini sangat seronok dibuat bersama keluarga! Cuba dulu ^_^ Dapatkan resipi penuh Apam Polkadot di: www.icookasia.com/apam-polkadot/. Polkadot is a heterogeneous multi‑chain technology.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Apam polkadot merdeka ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!