Home

Resepi Air Halia Telur Puyuh Enak 4 Bahan

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Air Halia Telur Puyuh di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Air Halia Telur Puyuh yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Satu lagi produk terbaru keluaran Eniq World Ent.akan menemui anda semua tidak lama lagi. ENIQ DRINK Halia + Telur Puyuh Minuman Untuk Seisi keluarga. Nasi Air + Daging + Telur Puyuh.

Air Halia Telur Puyuh - resepipouler.com Walaupun ukurannya relatif jauh lebih kecil dibandingkan dengan telur ayam, namun tetap tidak kalah populer. Bahan-bahan Cara Mudah Buat Telur Masin Homemade Guna Telur Ayam. Puyuh merupakan hewan yang unggulan dengan kecepatannya untuk lari, namun hanya dalam jarak dekat saja.

4 Bahan - Bahan Resepi Air Halia Telur Puyuh

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Air Halia Telur Puyuh ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 4 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 5 - inci halia muda.
  2. Sedia 5 - sudu gula.
  3. Sedia 1 ltr - air.
  4. Sedia 10 - biji telur puyuh.

Burung Puyuh lebih banyak dimanfaatkan sebagai hewan petelur. Harga telur puyuh di pasaran ternyata sangat menjanjikan mengingat peminatnya yang selalu meningkat. Baik telur ayam maupun telur puyuh adalah sumber protein hewani yang sama-sama lengkap gizinya. Tapi, kira-kira mana yang lebih sehat, ya?

4 Instructions Air Halia Telur Puyuh

Dah ada 4 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Air Halia Telur Puyuh pula. Simple saja cuma 4 langkah.

  1. Tumbuh kasar halia hingga pecah tp jgn lumat..
  2. Rebus halia bersama air hingga mendidih. Bila da mendidih bole trus masuk gula dlm periuk atau nk masuk individual dlm cawan terpulang. Bg yg xnk gula pn xpe bole skip gula..
  3. Part ni yg pnting bila nk masukkan telur sbb kalo salah teknik bole jd air x sdap @ hanyir. Pecahkan telur siap2 dlm bekas dan dikacau sambil msukkan air halia panas2 td. Rupa akan jd ala2 susu. Kalo lmbt kacau nti telur berketul tkut x lalu nk minum bg yg x biasa. Anggaran 2 biji telur utk 1 cawan air..
  4. Siap! Mcm tu je tp pastikan rs halia ckup sbb kalo kurang x sdap... lbh halia bole tmbh air tp kalo kurang halia rs dia xde umph 🤪tips utama kena minum panas2 sbb bila sejuk mungkin akn rs telur bg org yg x biasa 😅.

Hampir semua orang suka makan telur, apalagi telur ayam dan telur puyuh. Selain mudah diolah, bahan makanan yang berbentuk bulat-lonjong ini. Manfaat telur puyuh ada banyak, mulai dari mencegah penuaan dini, mencegah kanker, hingga mempertajam daya ingat. Khasiat telur puyuh bagi kesehatan ada banyak. Hal ini tidak lepas dari kandungan sejumlah vitamin dan zat bernutrisi lainnya yang ada di dalam telur tersebut, antara lain.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Air Halia Telur Puyuh ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!