Home

Cara Memasak Daging Salai Oven Masak Lemak Cili Api Cepat 5 Langkah

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Daging Salai Oven Masak Lemak Cili Api di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Daging Salai Oven Masak Lemak Cili Api yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Let's get cooking with Pullman Kuching. Daging Salai Masak Lemak Cili Api. Try this yummy recipe and don't forget to tag us!

Daging Salai Oven Masak Lemak Cili Api - resepipouler.com Saya selalu terfikir macam mana nak hasilkan kuah masak lemak Sebetulnya kalau mahu menyediakan masak lemak yang sedap, kita perlu menggunakan santan segar yang pekat. DAGING SALAI MASAK LEMAK CILI API � made by @asharocafe Bertam. Western (Burger) Semua Jenis Masakan Panas Set Ayam Goreng Panas Set Bawal Goreng Panas Set DAGING SALAI MASAK LOMAK CHILI API.

14 Ingredients of Resepi Daging Salai Oven Masak Lemak Cili Api

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Daging Salai Oven Masak Lemak Cili Api ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 14 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Daging Salai Oven.
  2. Sedia 500 g - daging - potong lebar dan nipis.
  3. Sedia 1/2 - sudu besar serbuk ketumbar.
  4. Sedia 1/2 - sudu besar serbuk kunyit.
  5. Sedia 1/2 - sudu besar garam halus.
  6. Sedia - Masak Lemak Cili Api.
  7. Sedia 2 - biji bawang putih.
  8. Sedia 3 - biji bawang merah.
  9. Sedia 1 - inci halia.
  10. Sedia 2 - inci kunyit.
  11. Sedia 5 - biji cili api.
  12. Sedia 1 kotak - santan kara.
  13. Sedia 800 ml - air.
  14. Sedia - Garam dan gula secukupnya.

DAGING SALAI MASAK LOMAK CILI API 🔥🔥 LAGI SENANG DENGAN PES CILI API ZAINI SALAI !! #food #malaysia #cookathome #ramadanmubarak. Tutorial on how to clean the inside of your oven door with a two-ingredient magic cleaning paste! Find Daging Salai Masak Lemak Cili Api stock images in HD and millions of other royalty-free stock photos, illustrations and vectors in the Shutterstock collection. Daging Salai Masak Lemak Cili Api is a famous local dish among Malaysian's household.

5 Instructions Daging Salai Oven Masak Lemak Cili Api

Dah ada 14 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Daging Salai Oven Masak Lemak Cili Api pula. Simple saja cuma 5 langkah.

  1. Perap daging dengan serbuk ketumbar, serbuk kunyit dan garam selama 1-2 jam. Cucuk padaa pemanggang oven dan bakar suhu 120°c selama 3 jam 30 minit. Nak bagi kering mai on kan kipas dan pemutar pemanggang oven. Daging lebih masak sekata dan cantik. Jika oven biasa tak ada kipas dan tak boleh putar. Kena sentiasa check dan balik-balikkan daging tu. Atau boleh juga panggang guna air fryer..
  2. Bila dan nampak ada kesan hangus, boleh keluarkan dari oven dan potong kecil..
  3. Tumbuk bawang putih, bawang merah, halia, kunyit, dan cili api..
  4. Masukkan semua bahan dalsm periuk dan masak secara 'raja berangkat'. Masak dan renehkan selama 1 jam 30 minit. Jangan lupa sentiasa kacau tau..
  5. Selepas.1 jam 30 minit. Tutup api dan perasakn dengan garam dan gula secukupnya..

Masak lemak cili api, antara makanan wajib apa bila anda berada di negeri sembilan. Lagi sedap apabila di masak dengan daging atau ayam disalai. Langsung ke kuala pilah bersama khairunnisa kasnoon. Daging salai memang sedap kalau buat Masak Lemak Cili Api. Jika tiba-tiba teringin nak makan lauk daging salai tapi susah nak jumpa orang yang jual, cara dibawah ni anda boleh cuba.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Daging Salai Oven Masak Lemak Cili Api ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!