Home

Cara Membuat Air Tembikai Kelapa Frost Sedap 5 Bahan

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Air Tembikai Kelapa Frost di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Air Tembikai Kelapa Frost yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

Air Tembikai Kelapa Frost - resepipouler.com

5 Ingredients of Resepi Air Tembikai Kelapa Frost

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Air Tembikai Kelapa Frost ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 5 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 10 - ketul Ais Kiub.
  2. Sedia 1 cawan - Aiskrim Soda.
  3. Sedia 1 cawan - Tembikai.
  4. Sedia 1 cawan - Kelapa.
  5. Sedia 1 - sudu besar Madu.

3 Instructions Air Tembikai Kelapa Frost

Dah ada 5 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Air Tembikai Kelapa Frost pula. Simple saja cuma 3 langkah.

  1. Masukkan ais dulu yer. Baru masukkan bahan2 lain. Nak sukat ais, xnak over. Max 1/3 dari kapasiti cawan tu..
  2. Tekan je untuk blend. Saya blend kejap je. Dlm 15 saat..
  3. Siap deng! 😊.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Air Tembikai Kelapa Frost ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!