Home

Cara Memasak Susu Soya Kurma💕 #Kurma #PeraduanResepi #CookPadMY #RamadanTiba Cepat 5 Bahan

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Susu Soya Kurma💕 #Kurma #PeraduanResepi #CookPadMY #RamadanTiba di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Susu Soya Kurma💕 #Kurma #PeraduanResepi #CookPadMY #RamadanTiba yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Susu kedelai atau susu soya untuk bayi kerap digunakan sebagai alternatif untuk memenuhi asupan nutrisi pada bayi. Namun, apakah pemberian susu soya pada bayi memang aman untuk dilakukan? Yuk, ketahui jawabannya dalam pembahasan berikut ini. #susukurma#susukurmacoklat#susukurmamudah#carabuatsusukurma#carabuatsusukurmamudah#resepisahur#resepipkp#menuviral#menumudah#menuramadhanpkp#susukurmapekat#.

Susu Soya Kurma💕 #Kurma #PeraduanResepi #CookPadMY #RamadanTiba - resepipouler.com Lihat juga resep Jus Sukur (Susu Kurma) enak lainnya. Soya chunks kurma is a delicious dish made by cooking soya chunks in a delicious spicy coconut based kurma. Serve it with rice or roti.

5 Bahan - Bahan Resepi Susu Soya Kurma💕 #Kurma #PeraduanResepi #CookPadMY #RamadanTiba

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Susu Soya Kurma💕 #Kurma #PeraduanResepi #CookPadMY #RamadanTiba ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 5 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Kacang soya.
  2. Sedia - Buah kurma.
  3. Sedia - Madu.
  4. Sedia - Gula.
  5. Sedia - Air.

Soya chunks kurma was made during last june in India, since poppy seeds are available there I have used. But they can be skipped or substituted with cashews. I started loving soya nuggets which is also popularly known as soya chunks or meal maker, when I tasted first time in my hostel canteen (not mess) in mix veg kurma. It used to taste really awesome.

6 Cara Membuat Susu Soya Kurma💕 #Kurma #PeraduanResepi #CookPadMY #RamadanTiba

Dah ada 5 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Susu Soya Kurma💕 #Kurma #PeraduanResepi #CookPadMY #RamadanTiba pula. Simple saja cuma 6 langkah.

  1. Rendam kacang soya (lebih kurg 6jam) rendam buah kurma(buang biji) semalam dalam peti (peti biase je) rendam soya sampai kembang mcm dalam gmbar tu ye..
  2. Kemudian cuci soya, dan blend kan. Kalau takde pengisar soya, gune blender buah/bawang pun boleh, janji cuci bersih², jangan ade sisa² rase cili tu😅blend smpai hancur ye. Lpas tu tapiskan (sy tapis, ad org masak dlu baru tapis) masakkan dlm kuali, kne kacau sentiasa ye, jangan bagi hangus Kat bhagian bawah. Pandai² adjust api ye. Dah mendidih, perlahankan api, kacau lagi, kuatkan smule api, (ulang langkah tu berkali²🤭) sampai ad naik cam tali² tu..
  3. Kacau lagi sampai ade bau air soya mcam slalu beli tu. Nak tambahkan gula pun boleh,kalau nak tambah waktu nak minum nnti pun boleh. Dah siap, tapis lagi skli (gune pnapis teh y panjang tu ye jnis Kain tu) siap.
  4. Sediakan satu cawan air soya tadi, buah kurma yg sudah direndam(buah je, air rendaman jgn buang, bleh mnum, sdap sgt 😋 nak tmbah gula batu, lagi sdap) masukkan satu cawan air soya, buah kurma, sdikit madu(takde madu, gula/susu pun bleh. Tak isi pun takpe, sbb kurma pun dah manis) blend kan.(sy mnum suam, kalau nak sjuk, tambahkan ais, jdi la ala² smoothie gitu) blend takpyah tapis, sedia untuk diminum. Bagus untuk kite yg berpuasa👍.
  5. - kalau nak guna soya kotak pun boleh,sy cuma share care sy bt air soya jee🤭 sbb skrg byak kes air dlm kotak dh rosak lah ape😅 jd boleh bt sndri, bt jelaa. Dari kcik mak ayh ambil tempahan air soya, jdi dari situ lah taw care bt air soya sndri😋.
  6. - boleh tambah kuantiti kurma ye, sy punya tu untuk 1cawan kcik sy mnum tu je 🤭.

But none of my family members like it, so I avoid buying and making it after I started cooking. Susu soya atau yang lebih akrab disebut dengan susu kedelai, merupakan produk susu yang biasa diberikan sebagai alternatif pengganti susu sapi. Biasanya soya diberikan pada anak yang mengalami intoleransi laktosa, atau kesulitan mencerna protein susu sapi. Kurma made healthy with soya granules. Soya beans are said to control blood sugar levels, lower cholesterol, regulate the bowels and relieve constipation.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Susu Soya Kurma💕 #Kurma #PeraduanResepi #CookPadMY #RamadanTiba ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!