Home

Resepi Aiskrim DURIAN 3-bahan Enak 7 Langkah

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Aiskrim DURIAN 3-bahan di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Aiskrim DURIAN 3-bahan yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Lemak Berkrim, Guna Blender Je Musim durian kali ini memang buat ramai teruja sebab harga durian kali ini agak murah. Bahan asas untuk membuat aiskrim ni ialah susu. Please subscribe dan comment di bawah untuk penambahbaikan video.

Aiskrim DURIAN 3-bahan - resepipouler.com Jadi ada mesti antara kita yang tak lepaskan peluang untuk beli banyak-banyak! Resepi Aiskrim Durian Homemade Yang Lemak Berkrim. Tanpa bahan pengawet d. ПослСдниС Ρ‚Π²ΠΈΡ‚Ρ‹ ΠΎΡ‚ Aiskrim Durian (@YangBolat). #teamrayaBeranang πŸ‡²πŸ‡Ύ.

9 Ingredients of Resepi Aiskrim DURIAN 3-bahan

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Aiskrim DURIAN 3-bahan ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 9 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 375 gm - Durian.
  2. Sedia 100 ml - Susu Pekat Manis (Saya gunakan F&N Full Cream Sweetened Condensed milk).
  3. Sedia 500 ml - Krim Putar sejuk (Saya gunakan PAULS Whipping cream).
  4. Sedia 1/8 sudu kecil - Garam halus (Optional).
  5. Sedia - πŸ‘‰ Topping.
  6. Sedia - Daun pudina.
  7. Sedia - Ceri.
  8. Sedia - Oreo mini.
  9. Sedia - Julie's Love Letters (Kuih Belanda Berkrim Coklat).

Bekukan dalam peti sejuk dan boleh dinikmati pada bila-bila masa. Aiskrim buatan sendiri sangat mudah, boleh dibuat dengan apa sahaja perisa yang anda mahukan dengan campuran bahan-bahan kesukaan. Kali ini, Wanista nak ajar cara buat aiskrim salted caramel yang serius sedap. Memandangkan harga durian sekarang semakin murah, jom la kita cuba buat aiskrim durian.

7 Instructions Aiskrim DURIAN 3-bahan

Dah ada 9 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Aiskrim DURIAN 3-bahan pula. Simple saja cuma 7 langkah.

  1. Sediakan bahan-bahan.
  2. Pukul dengan menggunakan pengadun, krim putar sehingga kaku/soft peak. Ketepikan.
  3. Adunkan durian sehingga lembut, masukkan susu pekat manis, pukul sehingga lembut dan sebati.
  4. Masukkan sedikit garam, pukul sehingga sebati.
  5. Masukkan krim putar ke dalam durian dan campurkan sehingga rata dengan spatula menggunakan teknik melipat..
  6. Tuangkan ke dalam Tupperware/acuan dan tutup. Simpan dan bekukan di dalam ruang pembeku untuk semalaman..
  7. Aiskrim Durian sedia untuk dihidangkan.Enak sungguh dan lembut sekali. Nikmatilah....πŸ˜‹πŸ˜‹πŸ˜‹πŸ˜™πŸ˜™πŸ˜™.

Nak makan macam tu je kadang-kadang muak jugakkan bila dan terlalu banyak. Siapa sangka rupanya mudah saja membuat aiskrim durian yang lemak berkrim ini di rumah. Mari ikuti resepi ini dan selamat mencuba! Ni dah kali kedua saya buat n rasanya memang yummy lemak berkrim. Senang je caranya, pakai blender je pun boleh.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Aiskrim DURIAN 3-bahan ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!