Home

Cara Memasak Apom pisang Mudah 6 Bahan

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Apom pisang di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Apom pisang yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Kalau banyak pisang yang dah masak dan takde orang makan, apa kata anda cuba resepi apam pisang kukus gebu ni. Kami rasa pasti kejap je licin. Terdapat pelbagai jenis sajian pisang termasuklah dalam bentuk kuih seperti apam.

Apom pisang - resepipouler.com Apam pisang ni sangat mudah nak buat dan tidak menggunakan telur. PenulisresepimudahKategoriApamMasakanHidangan Melayu, Minum Petang, Pencuci MulutKaedah MasakanKukusKesukaranSederhana. Tapi itulah, nak buat Apam Pisang ini, untuk dapatkan rasanya tiada masalah.

6 Ingredients of Resepi Apom pisang

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Apom pisang ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 6 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1 cawan - gula.
  2. Sedia 1 cawan - minyak masak.
  3. Sedia 2 cawan - pisang yg dilenyek.
  4. Sedia 2 cawan - tepung gandum.
  5. Sedia 2 - sudu kecil soda bikarbonat.
  6. Sedia 3 - biji telur.

Cumanya nak menjadikan tekstur apam pisang gebu dan naik adalah sedikit sukar. Steamed caramel banana cake 蒸焦糖香蕉蛋糕 (apam pisang gula hangus). After few days of busy activities (response to the inquiry for my. Gulungkannya dan apom lenggang sedia untuk dihidang.

2 Instructions Apom pisang

Dah ada 6 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Apom pisang pula. Simple saja cuma 2 langkah.

  1. Masukkan semua bahan dlm mangkuk besar. Putar sehingga sebati & kukus. Utk acuan kecil2, kukus 15 minit api besar. Utk loyang, kukus 45 minit api besar..
  2. Tips: kalau nak apam nampak urat2 pisang tu selepas lenyek pisang tu biarkan sekejap dlm 15minit baru dimasukkan dlm bancuhan adunan. InsyaAllah cantik kejadiannya 😊.

Macam-macam pisang- Sebagai negara yang kaya akan sumber daya alam sudah wajar bila terdapat beragam buah penyumbang vitamin ini. Camilan olahan pisang ini memang terkenal gurih dan lezat. Sekarang masukkan pisang dan gaul lagi hingga sebati dan langkah terakhir masukkan pula coklat rice dan gaul sekali lagi hingga. Pisang ambon adalah salah satu pisang berbuah tebal dengan warna putih kekuningan. Pisang ambon ada beberapa macam seperti.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Apom pisang ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!