Home

Cara Membuat AGAR-AGAR MILO Enak 6 Bahan

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi AGAR-AGAR MILO di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan AGAR-AGAR MILO yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Untuk agar-agar berperisa milo versi pertama, ianya akan bertambah enak jika anda meletakkan lebih banyak Milo. Agar-agar bertali juga boleh digunakan untuk resepi versi kedua. Agar-agar is a popular dessert in Malaysia.

AGAR-AGAR MILO - resepipouler.com Hindangan yang sesuai untuk berbuka puasa. Amat mudah untuk disediakan, pasti menjadi kegemaran keluarga. Saya menyediakan Agar Agar Lapis Milo sebagai hidangan pencuci mulut sempena hendak menyambut kedatangan Roslina, rakan sebilik semasa umrah Ramadhan baru baru ini.

6 Bahan - Bahan Resepi AGAR-AGAR MILO

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat AGAR-AGAR MILO ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 6 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 20 g - Agar-agar tali.
  2. Sedia 5 - sb Gula.
  3. Sedia 5 - sb Milo (Lebihkan jika suka).
  4. Sedia 200 ml - Susu cair.
  5. Sedia 600 ml - Air.
  6. Sedia 2 - sb koko (Jika suka warna yg gelap).

Agar agar adalah salah satu bahan makanan yang terbuat dari olahan rumput laut yang mempunyai sifat kenyal dan kempuk. Salah satu jenis makanan instan ini memang sudah terkenal sejak dahulu. Pandan coconut agar agar Made too much pandan extract so decided to make dessert instead of baking. One portion at home and one portion for Mister to bring to work tml.

4 Step by Step AGAR-AGAR MILO

Dah ada 6 bahan di atas? Mari tengok cara membuat AGAR-AGAR MILO pula. Simple saja cuma 4 langkah.

  1. Basuh agar-agar tali dan potong kecil.(supaya senang hancur) kemudian masukan dlm periuk dan tambah air.Masak guna api medium hingga agar-agar hancur..
  2. Setelah agar-agar hancur,masukan gula.Masak hingga gula larut dan slow kan api..
  3. Kemudian masukan milo+koko dibancuh dgn susu cair.Masak hingga sebati.Bila agar-agar berbuih dan naik atas tutupkan api..
  4. Tuang dlm acuan dan sejukan sebentar sebelum dimasukan ke dlm peti sejuk semalaman..

Macam mana nak buat agar agar? Kami cuba buat Agar Agar Milo dalam episode kali ini. Control your cell and eat other players to grow larger! Lihat juga resipi-resipi untuk Agar-agar Sirap Laici. Layers of agar agar thickened coconut milk and pandan juice made this beautifully layered jelly cake.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi AGAR-AGAR MILO ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!