Home

Cara Membuat Aiskrim coklat 😘 Sedap 8 Bahan

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Aiskrim coklat 😘 di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Aiskrim coklat 😘 yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Resepi Aiskrim Coklat seminitresepi.com/resepi/aiskrim-coklat/ Resepi Aiskrim Coklat ini Aiskrim Coklat Homemade Padu sangat mudah nak buat dirumah. Rasa yang sangat sedap dan pekat. Sejarah penemuan aiskrim tidak mempunyai fakta konkrit.

Aiskrim coklat 😘 - resepipouler.com Resepi aiskrim ini menggunakan bahan Hershey's Chocolate Syrup sebagai bahan utama perisa coklat. Berganding susu dan coklat, sangat sedap manis memikat. Resepi Aiskrim Vanilla Coklat ini telahpun menjadi trending di media sosial kerana rasanya seakan - akan sama dengan rasa aiskrim Magnum!

8 Bahan - Bahan Resepi Aiskrim coklat 😘

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Aiskrim coklat 😘 ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 8 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1 tin - susu cair.
  2. Sedia 2 - sdb susu pekat manis.
  3. Sedia 2 - sdb ovalette.
  4. Sedia 2 - sdb serbuk koko.
  5. Sedia 1 cawan - milo.
  6. Sedia - Kismis (optional).
  7. Sedia - Coklat chip (optional).
  8. Sedia - Coklat rice (untuk hiasan).

Ianya pasti akan dapat menarik minat sesiapa yang. Buat sendiri aiskrim homemade untuk kudapan seisi keluarga. Masukkan bahan dalam bekas plastik atau bekas aiskrim. Sekarang ni macam-macam versi aiskrim Malaysia yang dijual kan?

2 Step by Step Aiskrim coklat 😘

Dah ada 8 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Aiskrim coklat 😘 pula. Simple saja cuma 2 langkah.

  1. Masukkan semua bahan (kecuali bahan optional) dan putar hingga kembang dan gebu..
  2. Tuangkan ke dalam bekas, boleh taburkan coklat rice, coklat chip atau apa2 sahaja yg disukai dan sejukkan di dalam freezer sehari. Siap dah 😄 Selamat mencuba 🤗.

Terbaru, ada aiskrim Malaysia ala Magnum yang makin viral. Bayangkan dapat makan aiskrim sejuk-sejuk sambil gigit salutan coklat. Find and follow posts tagged aiskrim on Tumblr. Aiskrim yang dibungkus dalam sarung getah itu dikatakan semakin popular di kalangan kanak-kanak di China, lapor portal Metro UK. Anda peminat ais krim dan teringin nak buat ais krim sendiri di rumah?

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Aiskrim coklat 😘 ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!