Home

Resepi Nasi air ayahanda #phopbylinimohd #menusahur Enak 13 Bahan

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Nasi air ayahanda #phopbylinimohd #menusahur di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Nasi air ayahanda #phopbylinimohd #menusahur yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Nasi Air Lagenda D'Nyior Cino buko doh ni adik kakok. Said azmi (album top hits legendaris atjeh) yang berjudul " Nasehat ayahanda " yaitu sebuah lagu yang memuat materi akan pesan moral seoran. Nasi Air ni popular di Terengganu dan Kelantan.

Nasi air ayahanda #phopbylinimohd #menusahur - resepipouler.com Ini lah akibatnya kalau asyik dok mengadap drama di kaca TV. Bila nampak orang masak ni. mak esok masak tuuuuu. Bila oarang masak tu. mak esok masak niiii.

13 Bahan - Bahan Resepi Nasi air ayahanda #phopbylinimohd #menusahur

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Nasi air ayahanda #phopbylinimohd #menusahur ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 13 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1 cawan - beras.
  2. Sedia 7 cawan - air.
  3. Sedia 1 - inci Halia (dihiris halus).
  4. Sedia 1/4 - Kiub ayam knorr.
  5. Sedia - Kicap ikan (nampla) secukup rasa.
  6. Sedia 1 sudu teh - gula.
  7. Sedia - Bahan-bahan tambahan :.
  8. Sedia Daun - sup.
  9. Sedia - Cili merah.
  10. Sedia - Hirisan lemon.
  11. Sedia - Minyak bijan.
  12. Sedia 1 - biji telur masin sudah direbus.
  13. Sedia 1 - sudu kecil minyak bijan.

Nasi Air Bawah Pokok. Кафе для завтрака и Корейский ресторан$$$$. Cara ini mungkin memiliki fungsi yang sama dengan tips. Yup, Nasi Mandhi atau Mandhi Rice adalah hidangan khas dari kawasan Timur Tengah, tepatnya Hadramaut, Yaman. Cara-cara membuatnya: Masukkan air rebusan ayam dan daun pandan, kemudian masak dalam rice cooker sehingga nasi masak.

5 Cara Membuat Nasi air ayahanda #phopbylinimohd #menusahur

Dah ada 13 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Nasi air ayahanda #phopbylinimohd #menusahur pula. Simple saja cuma 5 langkah.

  1. Masakkan kesemua bahan (air,beras,halia) dengan api yang perlahan perlahan. Masak sehingga nasi menjadi lembut..
  2. Tambahkan sedikit air, jika bubur nasi menjadi pekat..
  3. Setelah mendidih, masukkan sedikit kicap ikan, sedikit gula dan kiub ayam.
  4. Biarkan seketika, kemudian tutup api..
  5. Sedia untuk dihidangkan🌸 Dihidangkan bersama telur masin, masukkan 1 sudu minyak bijan untuk aromanya dan boleh juga disaji bersama cili kicap. Untuk masam perah masukkan sediki air lemon.

I love the nasi air - a bit like porridge but with delicious soup. A must-have for me whenever I visit Kota Bharu. Travelers who viewed Nasi Air Hidang Pok Sen also viewed. Berbagai ponsel tahan air tersebut bisa digunakan di dalam air atau di bawah guyuran air tanpa khawatir akan merusaknya. Namun ingat, Anda juga harus memperhatikan jenis sertifikasinya agar.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Nasi air ayahanda #phopbylinimohd #menusahur ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!