Home

Resepi 🥣🌽Bubur Jagung Pulut Susu Cepat 5 Langkah

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi 🥣🌽Bubur Jagung Pulut Susu di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan 🥣🌽Bubur Jagung Pulut Susu yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. #Subscribe #Lenyau #KumangAtiaku #Jagungsusu Pengawa betanam jagung semina tanam aku ba tempaun rumah leboh maya PKP tu tadi, pengawa maya lepa lemai ari. Jagung biasanya dibikin bakwan, tumis bareng jamur, ada di 🌽Puding jagung susu vla santan. Masih banyak stok jagung yang di kasih tetangga, jadinya di bikin puding cloud bread. roti sobek. bubur sumsum. cireng bumbu rujak. sempol ayam.

🥣🌽Bubur Jagung Pulut Susu - resepipouler.com Lebih baik pakai yang mana, ya? BACA JUGA: Enggak Bakalan Percaya, Ini Fungsi Lain dari Freezer. Bubur Pulut Hitam Jagung By Kak Wan @ Resipicitarasawan.

8 Bahan - Bahan Resepi 🥣🌽Bubur Jagung Pulut Susu

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat 🥣🌽Bubur Jagung Pulut Susu ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 8 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1 - biji/1cawan jagung (direbus & dihiris).
  2. Sedia 3 cawan - air (untuk merebus jagung).
  3. Sedia 1 cawan - santan pekat.
  4. Sedia 3 cawan - air.
  5. Sedia 1/2 cawan - beras pulut (bersih & toskan).
  6. Sedia 3 sudu makan - gula (nak manis boleh tambah).
  7. Sedia 1 sudu teh - garam.
  8. Sedia 1 helai - daun pandan.

Bubur Jagung sangat cocok untuk disajikan sebagai menu sarapan atau pun sebagai menu makanan utama ketika Anda sedang bosan mengonsumsi nasi. Dalam proses penyajiannya, Anda dapat menyandingkan olahan kuliner berbahan dasar jagung ini dengan minuman hangat seperti susu, teh. Think of mango and pomelo sago, kuih bingka and bubur pulut hitam (黑糯米). I think they are equally, if not more, delicious than cakes and pastries.

5 Instructions 🥣🌽Bubur Jagung Pulut Susu

Dah ada 8 bahan di atas? Mari tengok cara membuat 🥣🌽Bubur Jagung Pulut Susu pula. Simple saja cuma 5 langkah.

  1. Sediakan semua bahan.
  2. Masukkan jagung masak bersama daun pandan sehingga mendidih.
  3. Kemudian masukkan pulut masak sehingga beras pulut lembut.
  4. Masukkan santan garam dan gula sentiasa kacau sehingga masak supaya santan tidak berketul.
  5. Siap untuk dihidang.

Find out more about the health benefits of black glutinous rice. This nutritious dessert is a rich source of antioxidants - much more than blueberries! Resepi Bubur Jagung, paling sedap buat hidangan minum petang. Resepi yang mudah, tetapi sungguh membuka selera. Kalau ada jagung segar anda boleh cuba masak bubur jagung.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi 🥣🌽Bubur Jagung Pulut Susu ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!