Home

Resepi ♡♡Apam Cornetto♡♡ Mudah 20 Bahan

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi ♡♡Apam Cornetto♡♡ di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan ♡♡Apam Cornetto♡♡ yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

♡♡Apam Cornetto♡♡ - resepipouler.com

20 Ingredients of Resepi ♡♡Apam Cornetto♡♡

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat ♡♡Apam Cornetto♡♡ ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 20 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - ☆Bahan☆.
  2. Sedia 4 - biji telur (A).
  3. Sedia 200 g - gula.
  4. Sedia 1 sudu teh - overlatte.
  5. Sedia 200 g - tepung gandum.
  6. Sedia 100 ml - susu cair 100ml.
  7. Sedia 100 ml - minyak masak.
  8. Sedia Sedikit - coklat emulco.
  9. Sedia Sedikit - capucino emulco.
  10. Sedia - Dark coklat berils.
  11. Sedia - ☆Hiasan☆.
  12. Sedia - Coklat chip.
  13. Sedia - Butterscotch chip coklat.
  14. Sedia - Manik gula.
  15. Sedia - Almond.
  16. Sedia - Acuan horn pastry*.
  17. Sedia - Baking paper (coklat @ kertas bungkus nasi lemak).
  18. Sedia - Gunting.
  19. Sedia - Stepler.
  20. Sedia - Gam plastik.

7 Cara Membuat ♡♡Apam Cornetto♡♡

Dah ada 20 bahan di atas? Mari tengok cara membuat ♡♡Apam Cornetto♡♡ pula. Simple saja cuma 7 langkah.

  1. ☆cara☆ -------------- ▶Panaskan kukusan. tutup penutup kukus dengan kain bersih. potong baking paper ikut saiz yang dikehedaki, kemudian letakkan acuan horn pastry di atasnya.. Balut ikut bentuk acuan ngan kemas.. Kemudian stepler.. buat hingga siap semua keronsong... bahagian bawah akan nampak sikit lubang.. ambil gam seletip.. kome gam skit je cantum kat bawah tu.. supaya xde lubang.. kalau xnanti adunan turun pulak....
  2. ▶pukul telur, gula dan overlatte hingga kembang & pekat.. Masukkan tepung gamdum. Gaul hingga sebati.. Gaul dengan menggunakan spatula hingga rata. masukkan susu cair...
  3. ▶masukkan minyak.. gaul hingga sebati guna satula.. bahagikan adunan kepada 3 bahagian.. (1)plain (2)+coklat emulco (3)+ capucino emulco.. paipkan adunan kedalam kerongsong yang dah siap dicetak.. Bubuh sedikit2 setiap warna..Tuang dalam kerongsong secara berselang-seli.. adunan coklat, adunan capucino dan adunan putih. kemudian boleh la dikukus selama 15 minit...
  4. ▶susun kerongsong tadi didalam lubang kukusan... bila dah masak sejukkan kuih dahulu.. Jangan di buka lagi kerongsong ia ye...
  5. ▶cairkan dark coklat didalam oven sekejap @ kaedah double boil.. Bila dah cair..tuangkan diatas kuih td.. Taburkan atas ngan bahan taburan.. Sejukkan ia dulu. Baru bole dibuka keronsong.... siap..bole la dihidangkan....
  6. .
  7. .

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi ♡♡Apam Cornetto♡♡ ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!