Home

Cara Membuat Koktel Jelly Buah Buahan Cepat 3 Langkah

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Koktel Jelly Buah Buahan di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Koktel Jelly Buah Buahan yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

Koktel Jelly Buah Buahan - resepipouler.com

5 Ingredients of Resepi Koktel Jelly Buah Buahan

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Koktel Jelly Buah Buahan ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 5 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1 - mangkuk buah tembikai (potong dadu besar).
  2. Sedia 8 - ketul jelly warna kuning (warna lain pun boleh).
  3. Sedia 1 tin - buah rambutan nenas (buah lain pun boleh).
  4. Sedia 1 tin - susu cair.
  5. Sedia 1 gelas - air batu.

3 Step by Step Koktel Jelly Buah Buahan

Dah ada 5 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Koktel Jelly Buah Buahan pula. Simple saja cuma 3 langkah.

  1. Masukkan susu cair ke dalam jug. Kemudian masukkan buah tembikai, jelly dan rambutan. Saya guna yang rambutan ada sekali nenas dalam buah tu. Sedap..
  2. Kacau perlahan je takut tembikai hancur..
  3. Masukkan air batu ke dalam gelas. Bila nak minum tuang campuran jelly dan buah tadi ke dalam gelas. Tadaaa! Dah siap untuk di nikmati sejuk sejuk. SELAMAT MENCUBA! 😋.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Koktel Jelly Buah Buahan ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!