Home

Resepi Bubur nasi sempoi Mudah 10 Bahan

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Bubur nasi sempoi di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Bubur nasi sempoi yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Contact Bubur Nasi Sempoi on Messenger. Johor Bahru dah berapa hari ni hujan. Alhamdulillah setelah berapa minggu cuaca panas terik , kini bumi Johor Bahru sejuk di simbahi hujan.

Bubur nasi sempoi - resepipouler.com Bubur nasi merupakan antara makanan kegemaran masyarakat Cina dan sering dijadikan Sama seperti nasi putih biasa, bubur nasi ini enak dinikmati dengan pelbagai jenis hidangan sampingan. Youtube.com,Wikipedia, the free encyclopedia,TripAdvisor - Unbiased hotel reviews, photos and travel advice for hotels. "Alahai bila tengah tak sihat ni, memang tak selera nak makan. Tak ada bahan perasa cukup rasa manis dari lobak merah.

10 Bahan - Bahan Resepi Bubur nasi sempoi

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Bubur nasi sempoi ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 10 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1 - pot beras.
  2. Sedia 1/2 batang - lobak merah.
  3. Sedia 1 - pokok sawi.
  4. Sedia - Segengam lobak masin.
  5. Sedia 1 - sudu garam.
  6. Sedia 1 1/2 liter - air.
  7. Sedia - bahan untuk hiasan.
  8. Sedia Sedikit - daun sup.
  9. Sedia - Bawang goreng.
  10. Sedia - Ayam goreng.

Resepi - Beras wangi segenggam - Lobak merah - Isi ayam. Kalau saya masak nasi ayam simple dan sedap je hari ni. Sekali harung je.tak perlu fikir lauk-lauk lain dah. Maklumlah hari jumaat di utara ni anak-anak tak sekolah.

4 Instructions Bubur nasi sempoi

Dah ada 10 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Bubur nasi sempoi pula. Simple saja cuma 4 langkah.

  1. Basuh beras dan masukan air..
  2. Masak sehingga beras kembang..
  3. Kemudian masukkan sayyr sawi lobak masin dan merah.
  4. Masukkan garam,tutup api.siap dan boleh dihidangkan bersama bahan hiasan tambahan spt ayam goreng daun sup dan bawang goreng..

Salam Ramadan buat semua umat Islam di seluruh dunia dan kepada umat Islam di Malaysia khasnya. Alhamdulillah kita di beri lagi kesempatan untuk menmyambut. Bubur nasi adalah sejenis bubur yang popular di kebanyakan negara Asia. Lihat juga resep Bubur ayam ala abang gerobak pinggir jalan. betul bgt. buat bubur simple pakai nasi yg sudah matang, ditambah sayuran dan santan. Berdasarkan peribahasa ini, tuliskan satu karangan yang Nama:Nursarina Binti Mustapa Nasi Menjadi Bubur Aku seorang pelajar yang.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Bubur nasi sempoi ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!