Home

Cara Memasak Sukun Goreng Crispy Mudah 11 Bahan

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Sukun Goreng Crispy di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Sukun Goreng Crispy yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

Sukun Goreng Crispy - resepipouler.com

11 Ingredients of Resepi Sukun Goreng Crispy

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Sukun Goreng Crispy ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 11 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1 - biji setengah Buah sukun(kupas kulit dan hiriskan).
  2. Sedia - Minyak untuk mengoreng secukupnya.
  3. Sedia - Bancuhan tepung mengoreng.
  4. Sedia 2 - cup Tepung gandum(ikut banyak mana sukun yang nak di Goreng).
  5. Sedia 4 tbsp - tepung beras.
  6. Sedia 1 tsp - garam (Secukupnya).
  7. Sedia 400 ml - air(suhu bilik).
  8. Sedia 2 tbsp - marjerin.
  9. Sedia 2 tbsp - minyak masak.
  10. Sedia 1 tsp - Serbuk kunyit.
  11. Sedia 1 tsp - gula pasir.

4 Cara Penyediaan Sukun Goreng Crispy

Dah ada 11 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Sukun Goreng Crispy pula. Simple saja cuma 4 langkah.

  1. Campurkan semua bahan bancuhan kedalam mesin mengisar atau pukul dengan whick sehingga semua sebati..
  2. Pastikan bancuhan sebati dan tidak berketul..
  3. Sedia untuk di celup.. Boleh jugak gunakan bancuhan ini untuk mengoreng pisang atau apa saja yang korang suka😊. Panaskan minyak dan Goreng dengan api sedang sehingga sukun keemasan dan masak sepenuhnya..
  4. Angkat dan toskan minyak dan siap sedia untuk di nikmati..

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Sukun Goreng Crispy ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!