Home

Cara Memasak Air katira versi mudah #minuman #maratonraya Enak 1 Langkah

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Air katira versi mudah #minuman #maratonraya di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Air katira versi mudah #minuman #maratonraya yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Resepi air katira Bahan bahan Perisa minuman pandan Perasa pisang Susu pekat manis Susu cair Kurma Kembang semangkuk Getah anggur Kismis Biji selasih Cincau. Tak sah kalau bulan puasa takda Air Katira kan? Inilah resepi Air Katira paling mudah dan bahan-bahan pun senang nak dapat kat kedai aceh tu haa~ (ノ^∇.

Air katira versi mudah #minuman #maratonraya - resepipouler.com Air katira terkenal di Malaysia terutama semasa bulan ramadan. Banyak bazar yg menyajikan pelbagai versi air katira. Bahan utama sudah tentu lah biji katira(buah Mari lihat video untuk tahu cara membuat air katira yg mudah dan ringkas.

6 Bahan - Bahan Resepi Air katira versi mudah #minuman #maratonraya

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Air katira versi mudah #minuman #maratonraya ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 6 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 3 - sudu pes tebu jenama double lion.
  2. Sedia - Susu pekat.
  3. Sedia - Air masak.
  4. Sedia - Cincau.
  5. Sedia - Biji selasih(direndam dahulu).
  6. Sedia - Ais batu.

Air Kathira mempunya rasanya yang tersendiri. Dibilas dengan air masak, ditapis lagi. Air Katira antara minuman yang selalu dijual di bazar Ramadan dan mendapat permintaan ramai. Dah siap, kalau ada yang cukup bahan macam air katira asli, bolehlah ditambah ke dalamnya.

1 Cara Memasak Air katira versi mudah #minuman #maratonraya

Dah ada 6 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Air katira versi mudah #minuman #maratonraya pula. Simple saja cuma 1 langkah.

  1. Bancuh semua bahan ikut manis yang disukai kemudian masukkan ais batu. Siap.

Sekali lagi diingatkan bahan yang ni versi ekspres, bukan niat nak lawan katira asli sekadar buat. Tapi rasa macam air katira sebenarnya. Kalau ada yang cukup bahan macam yang digunakan dalam resepi air katira asli, bolehlah ditambahkan ke dalamnya. Bayangkanlah, betapa mudahnya menyediakan dua resipi kali ini iaitu Donut dan Air Katira. Dengan adanya Ombak Coway, penyediakan bahan-bahan memasak menjadi lebih mudah dan Tak bimbang air melimpah sebab sudah setting sukatan air yang diperlukan.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Air katira versi mudah #minuman #maratonraya ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!