Home

Cara Memasak Air laici biji selasih Enak 3 Langkah

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Air laici biji selasih di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Air laici biji selasih yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Hari ni Kak Long share air viral ni. Masukkan bahan yang ditumbuk, santan dan ubi keledek ke dalam periuk. Harini aku buat air sirap selasih laici.

Air laici biji selasih - resepipouler.com AIR LAICI KANG bahan longan kering (beli kat kedai sin seng) biji selasih cincau buah kembang se mamgkuk kismis (bewarna kuning) kacang minyak halwa kundur. Masukkan biji selasih ke dalam mug dan dicampurkan air suam dan dikacau sehingga biji selasih kembang. Tuang ke dalam gelas yang diletakkan ketulan ais.

6 Ingredients of Resepi Air laici biji selasih

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Air laici biji selasih ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 6 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1 tin - laici.
  2. Sedia 1 - sudu kecil biji selasih.
  3. Sedia - air panas.
  4. Sedia - gula.
  5. Sedia - air sejuk.
  6. Sedia - ais.

Jika mahu, boleh dicampurkan sirap dengan laici bersama airnya. Masukkan biji selasih tadi, kacau rata dan letak ais kiub, rasa dan jika ok boleh hidangkan. The top countries of supplier is South Africa, from which the. Makin umph laici yang di campur dengan lemon atau soda.

3 Cara Memasak Air laici biji selasih

Dah ada 6 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Air laici biji selasih pula. Simple saja cuma 3 langkah.

  1. Biji selasih direndam bersama air panas dan biarkan kembang..
  2. Masukkan 1 tin laici ke dalam jag. gula dan air panas dibiarkan larut dan masukkan juga ke dalam jag laici. Sy tambah air sejuk juga..
  3. Biji selasih yg telah kembang dicampurkan bersama air laici td dan ais juga. Kacau dan siapp.. ikut tahap manis masing2 ye..

Dan untungnya sekarang ni ramai yang sudi berkongsi resepi air untuk kita cuba. Kat sini daku himpunkan koleksi resepi beraneka air sedap untuk berbuka puasa. Air laici dalam tin pun masukkan sekali. Bancuhkan air rebusan bunga telang tadi dengan gula sesecukup rasa. Kita yang akan perasakannya sendiri mengikut selera kita.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Air laici biji selasih ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!