Home

Resepi Puding Roti Kurma Air fryer Bersama Sos Kastard #kurma Sedap 11 Bahan

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Puding Roti Kurma Air fryer Bersama Sos Kastard #kurma di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Puding Roti Kurma Air fryer Bersama Sos Kastard #kurma yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Bahan lain : Mentega secukupnya untuk kegunaan bagi. Masak guna api perlahan hingga pekat. Opss kuah tak tuang lagi tu.

Puding Roti Kurma Air fryer Bersama Sos Kastard #kurma - resepipouler.com Puding roti makan dengan sos kastard menu di petang hari. hehe. biasa la kat rumah mesti ada je roti makan tak sempat nak habis tapi tarikh dah nak Kalau makan puding ni bersama sos kastard pun sedap jugak. Puding roti merupakan hidangan pencuci mulut yang popular di kebanyakan negara, termasuk di England, Perancis, Belgium, Puerto Rico, Mexico, Argentina, Louisiana Creole dan Di Hong Kong, puding roti lazimnya disajikan bersama kuah krim vanila. Puding Roti Kukus Dengan Sos Kastard.

11 Ingredients of Resepi Puding Roti Kurma Air fryer Bersama Sos Kastard #kurma

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Puding Roti Kurma Air fryer Bersama Sos Kastard #kurma ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 11 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 8 keping - roti.
  2. Sedia 1 kotak - susu segar.
  3. Sedia 1 - biji telur gred A.
  4. Sedia 2 - sudu besar gula perang.
  5. Sedia 2 - sudu besar butter.
  6. Sedia 2 - biji kurma.
  7. Sedia - Sos Kastard.
  8. Sedia 1 kotak - susu segar.
  9. Sedia 2 - sudu tepung kastard.
  10. Sedia 2 - sudu besar gula perang.
  11. Sedia 3/4 cawan - air.

Tips nak buat puding roti sos kastard sedap ialah rotinye ? Lagi pun roti ni lebih sihat dan bagus untuk kesihatan. Cara mudah untuk buat Puding Roti Sos Kastard yang sedap, ringkas dan hanya guna roti sandwich biasa. Masukkan telur, gula dan esen vanilla di dalam bekas dan pukul hingga sekata.

7 Cara - Cara Puding Roti Kurma Air fryer Bersama Sos Kastard #kurma

Dah ada 11 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Puding Roti Kurma Air fryer Bersama Sos Kastard #kurma pula. Simple saja cuma 7 langkah.

  1. Roti di potong dan di susun ke dalam loyang..
  2. Satukan susu segar, gula perang, telur dan butter tadi sehingga semua bahan sebati dan cair..
  3. Masukkan butter dan gaul rata sehingga bahan semua cair dan tidak berketul lagi..
  4. Tuang bancuhan tadi ke atas roti. Tekan dan ratakan..
  5. Taburkan buah kurma di atas nya. Dan bakar di dalam air fryer pada suhu 160 darjah celcium selama 20-30minit..
  6. Satukan semua bahan utk sos. Kacau sehingga pekat dan mendidih seketika..
  7. Simpan dalam bekas dan sejukkan dahulu..

Tambahkan susu cair dan kacau adunan hingga sekata. Kacau sehingga tepung sebati (tidak berketul) dan. Larutkan gula pasir bersama air dalam periuk dan kembudian masukkan tepung kastard. Lihat juga resep Puding Roti Ko'ing kukus enak lainnya. Click on the heart to add this to your Favourite list.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Puding Roti Kurma Air fryer Bersama Sos Kastard #kurma ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!