Home

Cara Membuat Roti Susu Pekat Mudah 2 Bahan

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Roti Susu Pekat di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Roti Susu Pekat yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Kali ini untuk bahan saya menggunakan dua bahasa karena ternyata pecinta channel ini tidak hanya dari Indonesia dan saya sangat menghargainya. Kita sering memakai susu cair untuk bikin kue dan roti. Yuk, kenali bahan dairy satu ini lebih dalam!

Roti Susu Pekat - resepipouler.com Resepi susu pekat lulus keto diet. Suami anda suka sangat lepak kedai mamak bukan? Mungkin anda juga begitu sebab ikut suami.

2 Bahan - Bahan Resepi Roti Susu Pekat

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Roti Susu Pekat ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 2 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1 keping - roti.
  2. Sedia 2 - sudu besar susu pekat.

Pekena pula roti canai di kedai mamak memang sedap walau karinya biasa saja sebab mungkin. Masukkan butter/marjerin dan kacau rata sampai mendidih. Campurkan telur, susu pekat dan Yis. Di dalam bekas besar, campurkan tepung roti, susu tepung dan gula.

3 Cara Memasak Roti Susu Pekat

Dah ada 2 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Roti Susu Pekat pula. Simple saja cuma 3 langkah.

  1. Mula mula sapu roti dengan 1 sudu besar susu pekat. Macam tak cukup pula..
  2. Tambah lagi satu sudu besar. Yang penting, masa makan, susu pekat meleleh leleh dari roti. Sangat nikmat..
  3. .

Ngentot cewek toket gede bulat cantik lagi,Bokep Tante Semok Mulus Toket Gede masakan tante girang,Remas Susu Bisyar Toket Gede. "Roti bisa mengembang karena adanya campuran yeast (ragi) dalam adonannya. Padahal sebenarnya, terlalu banyak susu justru akan menyebabkan adonan roti tak bisa mengembang. Roti tawar yang memiliki tekstur empuk dan lembut ini membuat orang selalu menyantapnya. Walaupun roti canai telur ini tidak sehebat kedai, tapi bila-bila masa anda mengidam boleh terus makan tanpa perlu pergi ke kedai. Senang je kan resepi puding roti biskut ni Selepas itu masukkan dua biji telur dan susu pekat.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Roti Susu Pekat ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!