Home

Cara Memasak Sirap Bandung Soda Berkrim Sedap 1 Langkah

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Sirap Bandung Soda Berkrim di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Sirap Bandung Soda Berkrim yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. We made sirap bandung soda today. Kinda makes me miss jemputan kenduri kahwin. Sejak lama terkurung dekat rumah ni kekadang rasa teringin nak minum air sedap-sedap kan?

Sirap Bandung Soda Berkrim - resepipouler.com Rasa nyaman dengan minuman sirap bandung soda yang nampak mudah tapi kalau tidak kena caranya boleh lain jadinya. Perlu mengacau segera susu pada ketika ini kerana tidak mahu menjadi tairu. Siap sirap bandung soda dan perlu disimpan didalam bekas yang tertutup kerana tidak mahu.

7 Bahan - Bahan Resepi Sirap Bandung Soda Berkrim

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Sirap Bandung Soda Berkrim ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 7 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1 - sudu besar sirap ros.
  2. Sedia - Air gula pandan.
  3. Sedia 1 tin - susu cair.
  4. Sedia - Air secukupnya untuk satu jag.
  5. Sedia 1 tin - krim soda karbonat.
  6. Sedia - Potongan limau kasturi.
  7. Sedia - Ais krim vanilla.

Tapi resipi yang nak dikongsikan kali ini bukan sirap bandung biasa je. Kalau nak kasi power, campur dengan soda. Resipi Sirap Bandung Soda 'Power 'ini dikongsikan oleh Habibah Badar Bajrai. STEPMix sugar, warm water, rose essence and red colouring to make rose syrup.

1 Cara Penyediaan Sirap Bandung Soda Berkrim

Dah ada 7 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Sirap Bandung Soda Berkrim pula. Simple saja cuma 1 langkah.

  1. Bancuh air bandung seperti biasa, air gula pandan, sirap, susu dan air secukupnya dicampurkan. Masukkan satu tin krim soda karbonat dan kacau. Putar ais krim vanilla dalam satu cawan. Hidangkan bersama limau kasturi jika suka dan semestinya kiub ais..

STEPAdd rose syrup in a jug. STEPSlowly pour in the evaporated milk, to create the two-tone Sirap Bandung. Turn it into Soda Bandung by adding ice. Cara Membuat Air Sirap Bandung Soda. Sirap bandung, atau air bandung adalah nama dari minuman populer di Malaysia, Singapura dan Brunei.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Sirap Bandung Soda Berkrim ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!