Home

Resepi Agar-agar Telur Cepat 10 Langkah

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Agar-agar Telur di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Agar-agar Telur yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Panaskan api, rebus dan aduk terus hingga. Cara Membuat Agar - Agar Lumut. Campur agar - agar, gula pasir dan air lalu nyalakan kompor dengan api sedang, aduk gula sampai larut.

Agar-agar Telur - resepipouler.com Play with millions of players around the world and try to become the biggest cell of all! Resep agar agar pelangi kali ini dapat digunakan untuk dijual. Live ile yeni versiyon Agario Oyun Sunucuları İle Zevkli Agar.io oyunları.

9 Ingredients of Resepi Agar-agar Telur

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Agar-agar Telur ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 9 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Bahan A.
  2. Sedia 7 - biji telur.
  3. Sedia 2 cawan - santan pekat.
  4. Sedia - secubit garam.
  5. Sedia 1 sudu teh - esen vanilla (Aznie guna esen rose je).
  6. Sedia - Bahan B.
  7. Sedia 10 gm - agar-agar serbuk.
  8. Sedia 600 ml - air.
  9. Sedia 10 - sudu besar gula.

Memproduksi dan menjual berbagai macam agar-agar, jelly yang terdiri dari Agar-Agar Satelit, Sakura. Agar agar--also known as kanten, Japanese gelatin, vegetable gelatin, Chinese isinglass, China glass, and dai choy goh--is a vegan gelling agent derived from red algae. ⚡BIGGER POP EUROPE. Play Agar.io Unblocked game to start iO games with a really good one. So good that many iO games have been developed after it.

10 Cara Memasak Agar-agar Telur

Dah ada 9 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Agar-agar Telur pula. Simple saja cuma 10 langkah.

  1. Cara Sediakan pengukus dan panaskan air hingga mendidih..
  2. Pukul(dengan garfu) telur bersama santan, gula, garam, perasa pandan dan esen vanila..
  3. Bahagikan kepada 4 bahagian dan warnakan setiapnya dengan warna merah, hijau, biru dan kuning..
  4. Kukus selama 20 minit atau sehingga ia masak.
  5. Sediakan bekas dan dengan menggunakan sudu yang tajam tepinya(kak guna sudu plastik biasa) sendukkan nipis-nipis dan susun berselang seli warnanya..
  6. Masak agar-agar bersama air hingga mendidih..
  7. Masukkan gula dan biar mendidih lagi..
  8. Tuang agar-agar secara perlahan-lahan ke dalam bekas tadi. Tuang biar mencecah lebih sedikit sahaja..
  9. Mungkin ada lebihan agar-agar tersebut...buatlah agar-agar biasa...letak sirap ke atau sebagainya.....
  10. Bekukan dan siap untuk dipotong..

Agar-agar, agar atau agarosa adalah zat yang biasanya berupa gel yang diolah dari rumput laut atau alga dan bisa dimakan, dalam bidang medis digunakan sebagai pembiak bakteri di laboratorium. Di Jepang dikenal dengan nama kanten dan oleh orang Sunda disebut lengkong. Agar-agar is a vegetarian gelatin substitute produced from a variety of seaweed vegetation. This jellylike substance is a mix of carbohydrates that have been extracted from red. Control your cell and eat other players to grow larger!

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Agar-agar Telur ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!