Home

Resepi Air Sirap Bandung Sofiah Sedap 3 Langkah

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Air Sirap Bandung Sofiah di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Air Sirap Bandung Sofiah yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Hai korang, Kepada yang dah tak tahu nak cuba minuman air apa berbuka nanti, boleh korang cuba resepi mudah ni,segar je bila diminum. Fuhhhh kalau waktu berbuka puasa di bulan Ramadan memang nikmat minum air sirap bandung soda ni. Sejak lama terkurung dekat rumah ni kekadang rasa teringin nak minum air sedap-sedap kan?

Air Sirap Bandung Sofiah - resepipouler.com Tapi, apa kata kita ubah sedikit air sirap anda itu. Mana tahu kalau kita hidang air sirap Tapi resipi yang nak dikongsikan kali ini bukan sirap bandung biasa je. Kalau nak kasi power, campur dengan soda.

5 Bahan - Bahan Resepi Air Sirap Bandung Sofiah

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Air Sirap Bandung Sofiah ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 5 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 200 ml - air masak.
  2. Sedia 3 - sudu sirap.
  3. Sedia 1 - sudu susu cair.
  4. Sedia 3 - sudu susu pekat.
  5. Sedia 1 - ketul ais besar.

Rasa nyaman dengan minuman sirap bandung soda yang nampak mudah tapi kalau tidak kena caranya boleh lain jadinya. Selepas itu masukkan air aiskrim soda, esen vanila dan sedikit garam. Kemudian masukkan satu tin susu cair. Perlu mengacau segera susu pada ketika ini kerana tidak.

3 Cara - Cara Air Sirap Bandung Sofiah

Dah ada 5 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Air Sirap Bandung Sofiah pula. Simple saja cuma 3 langkah.

  1. Masukkan air masak, sirap dan susu cair dalam cawan. Kacau.
  2. Masukkan susu pekat dan kacau..
  3. Hidangkan dengan ketulan ais dalam gelas yang tinggi..

Bandung, sirap bandung, or air bandung is a drink popular in Malaysia, Singapore and Brunei. Bandung, sirap bandung, or air bandung is a drink popular in Southeast Asia and Indian subcontinent, notably in India, Malaysia, Singapore and Brunei. It consists of evaporated milk or condensed milk flavoured with rose syrup (rose cordial), giving it a pink colour. Sirap bandung ialah sejenis minuman yang khusus terdapat di Malaysia. Ia merupakan minuman yang mencampurkan air sirap bersama susu.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Air Sirap Bandung Sofiah ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!