Home

Resepi Air Bandung Selasih Mudah 5 Bahan

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Air Bandung Selasih di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Air Bandung Selasih yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Hari ni Kak Long share air viral ni. Kemudian campur semua bahan dan kacau sebati. Bandung, sirap bandung, or air bandung is a drink popular in Southeast Asia and Indian subcontinent, notably in India, Malaysia, Singapore and Brunei.

Air Bandung Selasih - resepipouler.com Okay, dah makan banyak so mesti korang rasa nak minum air kan. Tapi nak pilih yang mana satu ya. Apa kata korang cuba Bandung Selasih ni.

5 Bahan - Bahan Resepi Air Bandung Selasih

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Air Bandung Selasih ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 5 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 4.5 liter - air.
  2. Sedia 1 tin - Susu.
  3. Sedia 5 - sudu besar sirap.
  4. Sedia 1 - mangkuk kecil biji selasih yang telah direndam.
  5. Sedia - Ais.

Kacau dulu pastu minum air bandung dengan selasih. Harga Selasih - Tanaman selasih memang diketahui memiliki banyak khasiat. Selain bijinya, bunga dan juga daunnya juga bermanfaat sebagai obat dari berbagai penyakit. Video Mesum Kampus UIN Bandung, Bandung Lautan Asmara Be Back?

6 Cara - Cara Air Bandung Selasih

Dah ada 5 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Air Bandung Selasih pula. Simple saja cuma 6 langkah.

  1. Sediakan bahan bahan.
  2. Letak susu dan sirap dalam jug yang besar.kemudian letak setengah air didalam jug.Kacau bagi sebati.setelah itu letak lagi air sampai habis.
  3. Setelah itu,tuang kesemua biji selasih di dalam jug.Kacau sebentar..
  4. Sediakan 1 gelas dan letak penuh ais didalam gelas tersebut..
  5. Kemudian tuang air didalam gelas.Dan boleh lah di minum..
  6. Selamat mencuba...Mudah dan ringkas.ikhlas dari saya yatie fy..

Sebuah video kurang bagus yang diduga dilakukan mahasiswa Institut Teknologi Bandung (ITB) beredar di Bandung. Lokasi dari air terjun pelangi di Bandung ini masih sama dengan curug cimahi, di daerah Parongpong. Bisa via jalan sersan bajuri di pertigaan terminal ledeng, jalan. Tanaman selasih tergolong ke dalam familia tumbuhan Labiatae. Selain di Indonesia, tanaman selasih diketahui saat ini ditanam juga secara intensif di beberapa negara lain.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Air Bandung Selasih ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!