Home

Resepi Buah-buah dan sayuran Bersih dan Tahan lama Sedap 3 Langkah

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Buah-buah dan sayuran Bersih dan Tahan lama di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Buah-buah dan sayuran Bersih dan Tahan lama yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Meskipun sudah dipetik dan dipanen dari pohonnya, sayuran dan buah-buahan tersebut tetaplah Sebagian besar buah akan lebih bertahan lama jika masih disertai kulit. Kamu harus menyimpan sayuran secara terpisah dengan buah. Cek Suhu Di dalam Kulkas dengan Teratur. tirto.id - Mengonsumsi buah-buahan dan sayuran segar merupakan hal penting yang harus dilakukan untuk membantu menjaga kesehatan tubuh.

Buah-buah dan sayuran Bersih dan Tahan lama - resepipouler.com Apalagi kalau rasanya garing, krispi dan tahan lama renyahnya. Harga gorengan dari sayuran dan bumbu sederhana ini pun bisa dibilang sangat Padahal untuk membuat bakwan sayur yang renyah, krispy, garing dan tahan lama tidak mudah juga lho. Apalagi untuk membuat cemilan yang gurih dan.

3 Bahan - Bahan Resepi Buah-buah dan sayuran Bersih dan Tahan lama

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Buah-buah dan sayuran Bersih dan Tahan lama ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 3 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Cuka apple(ACV) /garam.
  2. Sedia - Buah-buah /sayuran.
  3. Sedia - Air secukupnya.

Sudah belanja banyak tetapi tidak tahan lama, ugh kesal kan jadinya. Hmm, jangan-jangan ada Setelah itu tutup rapat food container dan masukkan ke dalam kulkas. Dijamin cabai rawit kamu akan tahan lama. Potong akar sayuran yang biasanya terdapat sisa-sisa tanah, lalu cuci sampai bersih.

3 Cara Memasak Buah-buah dan sayuran Bersih dan Tahan lama

Dah ada 3 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Buah-buah dan sayuran Bersih dan Tahan lama pula. Simple saja cuma 3 langkah.

  1. Bersihkan buah-buahan yang ada di rumah anda atau apa saja jenis sayuran dengan air yang mengalir..
  2. Kemudian masukan buah-buahan kedalam bekas dan rendamkan dengan 4 bahagian air dan satu bahagian ACV. Atau ikut banyak mana buah dan sayur yang anda ada kedalam air yang di rendam tadi. Rendam selama 30minit..
  3. Dah tu, buah yang telah di rendam bersama cuka apple tadi boleh di toskan airnya. Tidak perlu untuk di bilas semula. Simpan di dalam peti, masak atau terus boleh di makan. Buah dan sayur yang di rendam dengan cuka apple akan lebih bersih dan Tahan lama..

Ilustrasi: Menyimpan sayur dan buah perlu trik tertentu agar tetap tahan lama. Jakarta, CNN Indonesia -- Konsumsi buah dan sayur sudah jadi kewajiban bila ingin tetap memiliki tubuh yang sehat. Oleskan lagi tipis dan di gosok lembut di bagian kepala mr. p. Tidak semua buah dan sayur bisa disimpan dalam satu tempat yang sama lho! Mentimun sangat sensitif terhadap gas ini, karena sayuran ini akan lebih cepat rusak.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Buah-buah dan sayuran Bersih dan Tahan lama ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!