Home

Cara Memasak Apam Potong Jalur Gemilang Menggunakan Blender Cepat 9 Langkah

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Apam Potong Jalur Gemilang Menggunakan Blender di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Apam Potong Jalur Gemilang Menggunakan Blender yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Hari ni saya nak cuba buat apam balik pulak sebab favorite sangat apam balik ni. Resepi yang senang dan confirm jadi. Blender las terdapat dua macam, blender las oaw dan juga blender potong.

Apam Potong Jalur Gemilang Menggunakan Blender - resepipouler.com Resepi Apam Balik Pakai Blender - Homemade Asian Pancake Recipe - Easy Pancake Recipe! Masih belum tahu cara menggunakan blender yang benar? Simak tulisan berikut ini dan cari tahu berbagai fungsi blender dalam kehidupan Anda Manfaat blender dalam kehidupan sehari-hari memang cukup besar.

9 Ingredients of Resepi Apam Potong Jalur Gemilang Menggunakan Blender

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Apam Potong Jalur Gemilang Menggunakan Blender ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 9 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 5 - biji telur.
  2. Sedia 500 - grm gandum.
  3. Sedia 300 ml - susu segar full cream.
  4. Sedia 210 gram - gula.
  5. Sedia 3 - sudu kecik serbuk penaik.
  6. Sedia 2 - sudu kecik ovalate.
  7. Sedia 3 - pewarna makanan.
  8. Sedia 4 - piping bag.
  9. Sedia 1 - Loyang.

Boleh bancuh adunan apam balik menggunakan blender, mixer ataupun whisk. Bila buat sendiri ni, boleh la letak kacang, gula dan jagung sebanyak mana yang kita suka. Boleh jugak nak letak inti yang lain macam coklat rice, pulut hitam dan sebagainya. Seorang pemuda mengibarkan Jalur Gemilang bersaiz kecil menggunakan batang besi bersaiz panjang menjadi tular di media sosial.

9 Instructions Apam Potong Jalur Gemilang Menggunakan Blender

Dah ada 9 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Apam Potong Jalur Gemilang Menggunakan Blender pula. Simple saja cuma 9 langkah.

  1. Masukkan semua bahan kedalam blander. Blend sehingga sebati & smooth. Jangan blend berterusan. Nannti rosak pulak blander tu..
  2. Bahagikan kepada 4 bahagian. Masukkan warna. MERAH, PUTIH, BIRU & KUNING.
  3. PANASKAN AIR DALAM PENGUKUS..
  4. Sediakan loyang. Masukkan semua adunan kedalam piping bag...
  5. Masukkan PUTIH dan diselangi dengan MERAH. Sehingga habis..
  6. Last sekali penuhkan permukaan dengan BIRU. Dan lukiskan bulan bintang dengan warna kuning..
  7. Pastikan air dah benar2 panas. Perlahankan api. Boleh masukkan adunan. Kukus dengan api perlahan selama 30 minit..
  8. Seeloknya penutup dibungkus dengan kain utk mengelakkan titisan air jatuh ke atas permukaan apam..
  9. Jangan biarkan adunan terlalu lama diluar sebelum dikukus kerana apan akan menjadi keras..

SEJAK akhir-akhir ini hangat diperkatakan mengenai gambar dan video Jalur Gemilang terbalik sehingga membangkitkan kemarahan rakyat Malaysia. Bila perut lapar ni, macam-macam fikir nak makan kan. Kalau boring makan kuih goreng-goreng, apa kata cuba resepi apam Milo yang sangat mudah dan cepat ni. Guna blender je pun boleh buat tau. Business service in Petaling Jaya, Malaysia.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Apam Potong Jalur Gemilang Menggunakan Blender ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!