Home

Cara Membuat Ikan rebus air asam Sedap 3 Langkah

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Ikan rebus air asam di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Ikan rebus air asam yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Bahan-bahan: Ikan kembung(ikan direbus dengan sedikit garam dan asam keping) Bahan untuk air asam: Air asam jawa,cili padi,belacan,gula garam serbuk pati. Ikan Kembung Rebus Air Asam, menu yang mudah dan sangat menyelerakan, juga sangat cepat disediakan. Kalau ada ikan kembung yang segar memang sesuai dimasak sebegini.

Ikan rebus air asam - resepipouler.com Keluarkan Asid yang telah direbus sebelum ini. letakkan bahan-bahan dalam sup yang mula runtuh. (Anda boleh menambah lebih banyak air jika lebih banyak Kuah nak). Lihat juga resep Patin Rebus Simpel enak lainnya. Air rebusan daun salam punya khasiat yang sangat dahsyat bagi kesehatan.

7 Ingredients of Resepi Ikan rebus air asam

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Ikan rebus air asam ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 7 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Sekilo ikan [email protected]
  2. Sedia - Sebiji cili merah.
  3. Sedia 3 - biji cili padi.
  4. Sedia - Semangkuk air + 2 sudu asam jawa.
  5. Sedia - Belacan (secukup rasa-ikut citarasa).
  6. Sedia 1/2 - sudu kecil garam.
  7. Sedia 1/2 - biji bawang holand.

Minum rebusan daun salam dua kali sehari dapat mengurangi kadar asam urat dan masalah yang berkaitan dengan asam urat. Air rebusan daun salam dapat mencegah stroke dan juga meningkatkan kinerja jantung. The chilli pepper and citrus juice give its fresh sour and spicy flavour, usually used as a condiment for seafoods, especially various recipes of ikan bakar (grilled fish). Akhir-akhir ni rajin pulak tengok resepi telur rebus air asam lalu lalang dekat wall masing-masing kan?

3 Cara Membuat Ikan rebus air asam

Dah ada 7 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Ikan rebus air asam pula. Simple saja cuma 3 langkah.

  1. Rebus ikan bersama air dan sedikit garam. Apabila ikan dh masak, toskan airnya..
  2. Sementara itu hiris dadu bawang dan tomato, hiris cili merah dan cili padi..
  3. Campur semua bahan dan tuang diatas ikan yg direbus tadi. Siap... Dh boleh menjamu selera..

Nampak macam sedap, mesti ramai teringin nak cuba. Cara nak buat pun mudah je. Bikin telur rebus ala hotel bintang lima.gampang banget. Kasih makan ikan predator bersama artis ibu kota - meracuni artis pelihara ikan predator. sajian sederhana kerang rebus sambal kecap menjadi makanan yang sangat mantap untuk anda sajikan. mau tahu resep sajian mask berikut. Berikut ada resep kerang rebus yang coba dipadukan dengan sambal kecap.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Ikan rebus air asam ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!