Home

Resepi Agar-agar Kering Lejen Cepat 3 Langkah

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Agar-agar Kering Lejen di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Agar-agar Kering Lejen yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Control your cell and eat other players to grow larger! Play with millions of players around the world and try to become the biggest cell of all! Kue Lebaran#kue kering semangkaCOOKIES BUAH SEMANGKA # KUE LEBARAN

Agar-agar Kering Lejen - resepipouler.com Aneka Resep Cara Membuat Agar Agar Coklat, Plain, Santan, Gula Merah, Puding, Busa, Lumut Dessert dan Pembuka Kekinian Terbaru Ya. Terbuat dari rumput laut, aneka resep agar agar sekarang banyak mengandung serat alami dan baik juga buat kesehatan. Live ile yeni versiyon Agario Oyun Sunucuları İle Zevkli Agar.io oyunları.

8 Bahan - Bahan Resepi Agar-agar Kering Lejen

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Agar-agar Kering Lejen ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 8 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 50 gm - agar agar tali timbang.
  2. Sedia 125 gm - gula batu dihancurkan.
  3. Sedia 1 kg - gula pasir.
  4. Sedia 1 liter - air.
  5. Sedia - Pewarna makanan ikut suka.
  6. Sedia - Perisa ikut suka.
  7. Sedia Daun - pandan.
  8. Sedia - #nak buat banyak gandakan bahan.

Agar - agar adalah makanan yang sangat cocok di santap di saat musim panas atau kemarau. Pada saat musim itu semua orang sangat ingin menikmati makanan yang benar - benar membuat tubuh menjadi segar. Nah, salah satunya adalah agar - agar karena memiliki cita rasa yang enak dan dapat. Assalamualaikum, lama kan jasmin tak update. bersawang dah fb jasmin hehehe bz benor menjemur jello sampai tak menyempat nak update fb yee.

3 Cara Penyediaan Agar-agar Kering Lejen

Dah ada 8 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Agar-agar Kering Lejen pula. Simple saja cuma 3 langkah.

  1. Dlm periuk,rebus agar-agar dgn gula batu,masuk daun pandan sekali.Masak smpai cair elok.Baru masuk gula pasir.Masak sampai gula cair dan jernih..
  2. Sudah siap.Tuang dlm bekas /loyang.Masukkan warna kesukaan anda.Kacau rata.Jika suka boleh juga diperisakan ikut rasa kegemaran anda.Biar beku,baru potong dan susun dlm loyang.Jemur agar2 dengan cahaya matahari sampai kering elok dan naik gulanya.Agar2 kering yg sudah siap akan menjadi ringan dan rasanya rangup diluar liat didalam*membuatnya perlu kesabaran*kalo tgok hari nk ujan cpt2 korang angkat tau😂*kalo cuaca elok panas sampai petang.Seminggu pun dh cukup utk keringkannya..
  3. Sudah siap bolehlaa disimpan dlm balang..

Tempahan borong DIY Repack untuk doorgift KINI DIBUKA. Vous cherchez des recettes pour agar agar ? Resep agar agar pelangi kali ini dapat digunakan untuk dijual. Nah bunda bagaimana cara membuat Cara Membuat. Your step to acquire free Dna and Coins is on your way.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Agar-agar Kering Lejen ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!