Home

Resepi Apam Pisang @ Apam Pisang Coklat Sedap 5 Langkah

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Apam Pisang @ Apam Pisang Coklat di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Apam Pisang @ Apam Pisang Coklat yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. cara menyediakan apam pisang coklat menggunakan sukatan cawan. Kek marble kek coklat cheese leleh kek coklat MIX cheese n coklat kek pandan cheese leleh kek pisang moist. Terdapat pelbagai jenis sajian pisang termasuklah dalam bentuk kuih seperti apam.

Apam Pisang @ Apam Pisang Coklat - resepipouler.com Untuk lebih sedap, ia boleh dihidangkan bersama kelapa parut. Lihat juga resep Banana Choco Cake (Bolu Pisang Coklat) enak lainnya. Kupas pisang mas atau pisang muli lalu tusukkan stik Ice cream atau tusuk sate nya.

9 Ingredients of Resepi Apam Pisang @ Apam Pisang Coklat

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Apam Pisang @ Apam Pisang Coklat ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 9 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1 - cwn pisang berangan.
  2. Sedia 1/2 - cwn minyak masak @ minyak jagung.
  3. Sedia 1/2 - cwn susu pekat.
  4. Sedia 1/2 - cwn gula perang (gula putih pun ok je).
  5. Sedia 2 - bj telur.
  6. Sedia 2 - cwn tepung gandum.
  7. Sedia 1 sudu teh - baking powder.
  8. Sedia 1 sudu teh - soda bikarbonat.
  9. Sedia Sedikit - garam.

Untuk penggunaan tusuk sate harap berhati-hati Masukkan pisang yang sudah ditusuk ke dalam larutan coklat tadi. Celup hingga beberapa kali sampai kulit pisang nya terlumuri coklat dengan sempurna. Apam coklat ni sangat mudah untuk dibuat kerana tidak memerlukan mixer. Selain menggunakan whisk, boleh juga guna blender @ pengisar untuk Sebenarnya ni kali pertama saya buat apam coklat ni.

5 Cara Membuat Apam Pisang @ Apam Pisang Coklat

Dah ada 9 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Apam Pisang @ Apam Pisang Coklat pula. Simple saja cuma 5 langkah.

  1. Gaul rata semua bahan.
  2. Asingkan menjadi 2 bhgn... 1 bhgn dibiarkan kosong dan 1 bhgn lg boh 1 sudu makan serbuk koko... perap 20 minit....
  3. Sapu minyak pd acuan sebelum masuk adunan... bubuh 3/4 cwn jer... nanti dia akan naik tinggi....
  4. Kukus api besar selama 15 - 20 minit....
  5. Apam pisang @ apam pisang coklat siapppp!!!.

Anak-anak saya memang suka sangat apam @ kek. Dalam pengisar makanan Sejukkan acuan dan barulah keluarkan apam pisang. Dah siap dah resepi apam pisang lengkap untuk anda cuba. Steamed caramel banana cake 蒸焦糖香蕉蛋糕 (apam pisang gula hangus). After few days of busy activities (response so nice, Sonia.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Apam Pisang @ Apam Pisang Coklat ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!