Home

Cara Membuat 🍰Apam Susu Gebu Sedap 5 Langkah

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi 🍰Apam Susu Gebu di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan 🍰Apam Susu Gebu yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Apam susu pelangi yang gebu dan lembut untuk minum petang. Apam susu merupakan sejenis apam yang boleh dimakan begitu sahaja atau dengan kelapa. Namun, apam tersebut perlu dimaniskan lagi supaya enak dinikmati dengan kelapa yang lemak masin.

🍰Apam Susu Gebu - resepipouler.com Kali ini, kami bawakan resepi apam susu gebu yang sudah pastinya sedap dan berlemak. Ianya juga memberi kelainan dari segi rasa kerana rasanya lebih manis. Apam Susu Gebu Pelangi Resepi Mudah dan Sedap.

10 Ingredients of Resepi 🍰Apam Susu Gebu

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat 🍰Apam Susu Gebu ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 10 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Bahan A (kisar).
  2. Sedia 4 - biji telur ayam - gred A.
  3. Sedia 2/3 cawan - gula pasir.
  4. Sedia 1 1/2 - sudu besar ovalatte.
  5. Sedia 4 - sudu besar susu pekat manis.
  6. Sedia 1 - sudu kecil esen vanilla.
  7. Sedia - Bahan B (ayak).
  8. Sedia 2 cawan - tepung gandum - ayak.
  9. Sedia - Bahan C.
  10. Sedia 3 titik - setiap warna (merah,kuning dan hijau).

Makanan asia : cara membuat apam susu Resepi Viral Apam Susu Gebu Moist Cik Dayang. Resepi Kek Marble Jelita Gebus Gebas. Kuih Tradisional Kuih Bakar Pandan Menggunakan Blender.

5 Cara Penyediaan 🍰Apam Susu Gebu

Dah ada 10 bahan di atas? Mari tengok cara membuat 🍰Apam Susu Gebu pula. Simple saja cuma 5 langkah.

  1. Sediakan semua bahan dan masukkan semua bahan A ke dalam pengisar,kisar hingga sebati sahaja jangan terlalu lama.
  2. Kemudian sediakan bahan B,tuangkan bahan A ke dalam bahan B sedikit demi sedikit gaul sebati.
  3. Bila dah siap gunakan 3 mangkuk berasingan untuk letak pewarna (ikut suka) tuangkan ke dalam acuan dan panaskan pengukus.
  4. Kukus selama 40minit atau sehingga masak.
  5. Sedia untuk dihidang.

Bahan untuk buat apam susu : Empat biji telur ayam Satu sudu teh esen vanila Satu sudu besar ovalet Empat sudu Masuk susu pekat dan kembali pukul. Masuk tepung dan kacau sampai sebati. Kalau nak warnakan bahagi kan kepada beberapa bahagian Warnakan sesuka hati mengikut citarasa anda. Apam Susu Gebu Pelangi Resepi Mudah dan Sedap. Sebab memang apam ni sangat lah gebu dan sedap sangat apabila dimakan.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi 🍰Apam Susu Gebu ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!