Home

Cara Membuat Apam Pisang Gebuss Cepat 12 Bahan

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Apam Pisang Gebuss di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Apam Pisang Gebuss yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. APAM Pisang GEBUS. Еда и напитки. Sebenarnya hari ini sy mau buat pisang goreng, tp belum ada bekalan tepung. Nampak gaya sy terpaksa rebus sj pisang utk sarapan pagi ini.

Apam Pisang Gebuss - resepipouler.com Pisang rebus tidak akan menghilangkan kandungan nutrisi baiknya ketika dimasak. Hal ini terbukti bahwa khasiat pisang rebus untuk diet masih memiliki asam amino seperti. Resipi Apam Pisang Gebu perkongsian saudari AtiQah Aziz ni memang Nampak sedap Apam pisang gebu bambam guna blender je.

12 Bahan - Bahan Resepi Apam Pisang Gebuss

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Apam Pisang Gebuss ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 12 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - 🌾Bahan A(diayak).
  2. Sedia 2 Cawan - Tepung Gandom.
  3. Sedia 1 sudu teh - baking powder.
  4. Sedia 2 sudu teh - soda bikarbonat.
  5. Sedia - 🌿Bahan B.
  6. Sedia 1 1/2 - Pisang Emas dilenyek dahulu.
  7. Sedia 1 Cawan - Minyak Jagung.
  8. Sedia 3/4 Cawan - Gula Pasir dikisar halus.
  9. Sedia 3 - Biji Telur.
  10. Sedia - Secubit garam.
  11. Sedia - Setengah tudung esen vanilla.
  12. Sedia - Setengah tudung esen pisang.

Terdapat pelbagai jenis sajian pisang termasuklah dalam bentuk kuih seperti apam. Proses pembuatannya juga mengambil masa yang pendek. Jagung Rebus & Apam Balik Dad. Maybe you can change the picture of the food since most of people look at it.

5 Step by Step Apam Pisang Gebuss

Dah ada 12 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Apam Pisang Gebuss pula. Simple saja cuma 5 langkah.

  1. Sediakan semua bahan..
  2. Putar telur,esen pisang,esen vanila,gula dan garam hingga kembang gebu.Masuk minyak jagong,putar lg sampai gebu.kan.
  3. Masukkan pisang putar lagi.Slowkan mixer,mix tepung sampai sebati..
  4. Sediakan acuan,sapu minyak terlebih dahulu.Tuang adunan dlm acuan.Panaskan pengukus dahulu,baru kukus adunan tadi.Kukus selama 35 minit.#Balut penutup kukusan,supaya air tidak menitik dalam adunan..
  5. Sejukkan,baru potong.Apam pisang gebuss sedia dihidang.Selamat mencuba😁✌️.

Selain pisang berangan, boleh jugak guna pisang lain seperti pisang emas. Apam pisang ni sangat mudah nak buat dan tidak menggunakan telur. Karena itu, konsumsi kulit pisang sama bermanfaatnya dengan makan daging. Lihat pula: Anda mencari Pisang Kepok Rebus. Apakah maksud Anda Apam Gula Hangus.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Apam Pisang Gebuss ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!