Home

Cara Memasak Minuman Lemon Madu Cepat 3 Bahan

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Minuman Lemon Madu di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Minuman Lemon Madu yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Minuman lemon madu dapat dikonsumsi setiap pagi. Dengan mengkonsumsi lemon yang dicampur madu tersebut, ada beberapa manfaat yang didapatkan untuk kesehatan, antara lain Di hari Idul Fitri ini tentunya kita banyak memakan penganan yang mengandung banyak lemak / kolesterol seperti daging dan telur. Menurunkan Berat Badan Madu maupun lemon, keduanya mempunyai peran penting untuk Minuman yang terbuat dari dua bahan tersebut, akan meningkatkan gerakan Peristaltik dalam.

Minuman Lemon Madu - resepipouler.com Campuran minuman madu dan lemon sendiri sebenarnya sudah cukup terkenal di luar negeri sebagai salah satu gaya hidup sehat. Campuran madu dan lemon diduga memiliki banyak manfaat, salah. Sementara lemon dan madu memiliki sifat antibakteri dan antioksidan yang sangat baik untuk Rawat dengan Scrub Lemon Ini.

3 Ingredients of Resepi Minuman Lemon Madu

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Minuman Lemon Madu ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 3 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1 - biji lemon.
  2. Sedia 1-2 - sudu besar madu asli.
  3. Sedia 1 cawan - air panas (bukan mendidih).

Mengapa minuman ini penting dikonsumsi di pagi hari saat perut kosong? Davis sebelumnya hanya membeli minuman lemon madu saat menderita flu. Meski bisa membantu mengatasi masalahnya, tetap saja dia merasa skeptis dengan hasilnya uji cobanya ini. Merdeka.com - Kombinasi antara perasan lemon dan madu menjadikan minuman luar biasa yang berkhasiat.

4 Step by Step Minuman Lemon Madu

Dah ada 3 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Minuman Lemon Madu pula. Simple saja cuma 4 langkah.

  1. Belah dua sebiji lemon. Kalau cawan kecik macam kat dalam gambar ni, guna suku lemon je dah cukup. Kalau mug, guna setengah lemon. Perah jus lemon tu terus masuk cawan..
  2. Isi cawan dengan air panas. Panas ye, bukan mendidih. Lepas tu kacau-kacau manja sikit air tu..
  3. Tambah 1 hingga 2 sudu besar madu asli ke dalam cawan berisi air lemon panas tadi. Guna sudu plastik, kayu atau seramik ye, jangan guna sudu besi, sebab khasiat madu akan hilang kalau guna sudu besi. Kacau sampai sebati, sampai dah takde lagi madu melekat pada sudu tadi..
  4. Siap! Baca Bismillah & selawat dulu sebelum teguk. Minum panas-panas biar menggeletek kuman kat tekak tu. Tapi jangan panas sangat nanti melecur pulak mulut. Kalau nak lagi kick, tambah sehelai-dua daun pudina, kasi berangin sikit tekak bila minum..

Pasalnya, minuman sehat ini memiliki banyak. Minuman ini tidak hanya menyegarkan, tetapi juga bernutrisi. Air membuat Anda tetap terhidrasi, sementara lemon dan madu meningkatkan pencernaan dan menghilangkan racun dari tubuh Anda. Lemon dan madu dipercaya dapat membuat tubuh lebih segar karena dapat meningkatkan imunitas Udara yang kita hirup, makanan dan minuman yang kita konsumsi setiap hari, tak jarang sudah. Madu memiliki banyak manfaat bagi tubuh.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Minuman Lemon Madu ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!