Home

Resepi Air Lemon Selasih Cepat 2 Langkah

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Air Lemon Selasih di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Air Lemon Selasih yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

Air Lemon Selasih - resepipouler.com

6 Bahan - Bahan Resepi Air Lemon Selasih

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Air Lemon Selasih ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 6 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1 - jug air.
  2. Sedia 4 - sudu besar gula pasir (sis tak suka manis, kalau nak manis lagi boleh tambah gula lagi).
  3. Sedia 1/2 - biji lemon.
  4. Sedia 2 - sudu besar selasih yang dah kembang.
  5. Sedia 2 - sudu oren sunquick.
  6. Sedia 1 cawan - ais.

2 Cara Membuat Air Lemon Selasih

Dah ada 6 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Air Lemon Selasih pula. Simple saja cuma 2 langkah.

  1. Larutkan gula dengan sedikit air panas, lepas tu campurkan semua bahan dalam jug tambah ais dan boleh lah dihidang...
  2. Selamat mencuba. 😘.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Air Lemon Selasih ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!