Home

Resepi Agar-agar Roti Sedap 11 Bahan

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Agar-agar Roti di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Agar-agar Roti yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Biasa kalau roti berlebihan, mesti buat puding roti kan. Lihat juga resep Agar-agar susu roti tawar simple enak lainnya. Puding roti tawar agar-agar sangat cocok sebagai kudapan sehat untuk seluruh keluarga, rasanya yang begitu enak dan manis akan membuat seluruh keluarga anda ketagihan.

Agar-agar Roti - resepipouler.com Control your cell and eat other players to grow larger! Play with millions of players around the world and try to become the biggest cell of all! Live ile yeni versiyon Agario Oyun Sunucuları İle Zevkli Agar.io oyunları.

11 Bahan - Bahan Resepi Agar-agar Roti

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Agar-agar Roti ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 11 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1 1/2 cawan - air.
  2. Sedia 1/2 - paket serbuk agar-agar.
  3. Sedia 3 - sudu besar gula.
  4. Sedia 1 - sudu besar mentega.
  5. Sedia 1 sudu teh - pewarna merah jambu, coklat dan hijau.
  6. Sedia - Bahan Kisar :.
  7. Sedia 2 keping - roti.
  8. Sedia 1/2 cawan - susu sejat.
  9. Sedia 1 - biji telur.
  10. Sedia 1 - sudu susu pekat.
  11. Sedia 1 - susu teh esen vanila.

Cara membuat Resep Agar agar Santan Sederhana. Anak anda suka beli agar agar di sekitar sekolah atau warung dekat rumah? Khawatir dengan kualitas dan kebersihan bahan bahan yang dipakai untuk. Agar atau agar - agar adalah zat yang biasanya berupa gel yang diolah dari rumput laut atau alga.

6 Cara - Cara Agar-agar Roti

Dah ada 11 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Agar-agar Roti pula. Simple saja cuma 6 langkah.

  1. Bahan kisar dikisar sehingga halus..
  2. Masak air, serbuk agar dan gula ke dalam periuk. Kacau sebati..
  3. Masukkan bahan kisar, kacau sebati. Masukkan mentega dan masak sehingga mendidih. Tutup api dan sejukkan seketika..
  4. Bahagikan kepada 3bahagian. Letak pewarna. Gaul sebati. Masukkan ke dalam acuan..
  5. Sejukbekukan selama 3-4jam. Sedia untuk dihidangkan. Selamat mencuba..
  6. Saya join untuk Contest SAJI jugak šŸ˜Š.

Cara membuat agar agar juga tidak terlalu susah. Control your cell and eat other players to grow larger! This is the great modification of all known browser game Agar.io. Now you have a lot of new features such as. This is New Agario Unblocked Private Server Game.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Agar-agar Roti ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!