Home

Cara Membuat Nasi Tomato Bersama Ayam Masak Merah by Rina Cepat 0 Langkah

Delicious, fresh and tasty.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Nasi Tomato Bersama Ayam Masak Merah by Rina di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Nasi Tomato Bersama Ayam Masak Merah by Rina yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Nasi Tomato Bersama Ayam Masak Merah by Rina ini tidak begitu sukar. Perkongsian resipi hari ini memang dah sinonim dan menjadi kegemaran rakyat Malaysia iaitu nasi tomato dan pasangannya ayam masak merah. Sejak kebelakangan ini ada dua tiga entry tentang nasi berperisa je kan.

Nasi Tomato Bersama Ayam Masak Merah by Rina - resepipouler.com Ayam masak merah, sikit kuah dalca dan acar mentah timun nenas. Hang buat lauk rendang, atau tukar kepada acar jenis goreng tu dah bukan ori nasi tomato utara dah. Tu nasi tomato versi hangpa hehehe.

28 Ingredients of Resepi Nasi Tomato Bersama Ayam Masak Merah by Rina

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Nasi Tomato Bersama Ayam Masak Merah by Rina ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 28 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Nasi tomato.
  2. Sedia 1 - cwn beras.
  3. Sedia 1 - cwn air.
  4. Sedia 1/2 - cwn sup tomato dalam tin.
  5. Sedia 2 - sdb susu cair.
  6. Sedia 1/2 - inci halia.
  7. Sedia 2 ulas - bawang putih.
  8. Sedia Daun - pandan.
  9. Sedia - Rempah 4 sekawan.
  10. Sedia - Majerin.
  11. Sedia - Garam.
  12. Sedia - Perasa.
  13. Sedia - Ayam Masak Merah.
  14. Sedia 2 - ketul ayam.
  15. Sedia - Serbuk kunyit.
  16. Sedia 1/2 - inci halia.
  17. Sedia 3 ulas - bawang putih.
  18. Sedia 1/2 - biji bawang merah.
  19. Sedia - Rempah 4 sekawan.
  20. Sedia 1 - sdb pes lada kering yang telah siap di kisar.
  21. Sedia 1/2 - cwn sup tomato dalam tin.
  22. Sedia 1 - sdb susu cair.
  23. Sedia - Air.
  24. Sedia - Garam.
  25. Sedia - Gula.
  26. Sedia - Tambahan.
  27. Sedia - Tomato hiris.
  28. Sedia Daun - salad.

Panaskan minyak, tumis bawang dan halia. Bila dah layu, masukkan tomato puri. Masukkan beras, susu cair, air secukupnya, kuib pati ayam dan garam. Siap untuk dihidang nasi tomato bersama ayam masak merah dan acar, selamat mencuba.

0 Cara Penyediaan Nasi Tomato Bersama Ayam Masak Merah by Rina

Dah ada 28 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Nasi Tomato Bersama Ayam Masak Merah by Rina pula. Simple saja cuma 0 langkah.

Manalah tahu anda berminat untuk mencubanya. Lazimnya, nasi tomato dihidangkan bersama ayam atau daging masak merah. Salad sampingan adalah kerabu timun nenas bersama kuah kacang. Namun, kami akan berkongsikan resepi jelatah yang jauh lebih ringkas dan cepat untuk disiapkan. Jika menggunakan beras biasa, nasi akan menjadi tidak berapa cantik.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Nasi Tomato Bersama Ayam Masak Merah by Rina ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!