Home

Resepi Telur Rebus Air Asam Utara Sedap 9 Bahan

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Telur Rebus Air Asam Utara di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Telur Rebus Air Asam Utara yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Menu penambah selera kalau dah xde menu nak masak apa saya akan buat menu ni.korang boleh cuba boleh rujuk video cara buat.bahan bahannya: Telur Cili padi. Resepi telur rebus air asam versi sihat by CIKGU TEHA is cooking. Sy msk mmg x letak msg n x pakai minyak banyak ya. sy hanya mmberi cadangan utk mereka.

Telur Rebus Air Asam Utara - resepipouler.com Cara nak buat pun mudah je. Resepi telur rebus AIR asam yang tengah hot. Isi air dalam periuk agak-agak menutupi telur.

9 Ingredients of Resepi Telur Rebus Air Asam Utara

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Telur Rebus Air Asam Utara ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 9 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1 - biji telur ayam direbus.
  2. Sedia 1 - biji buah tomato hiris nipis.
  3. Sedia 1 - tangkai cili merah hiris nipis.
  4. Sedia 1 - tangkat cilir hijau hiris nipia.
  5. Sedia 1/2 - biji bawang besar.
  6. Sedia 1/4 - sdt garam.
  7. Sedia 1/2 - sdt serbuk belacan.
  8. Sedia 1 - sdb kerisik.
  9. Sedia 5 - sdb air asam jawa.

Resepi Nasi Daging Air Asam ni sangat terkenal di sebelah utara tanah air. Selalunya dihidangkan di hari perayaan atau kenduri-kendara. Manfaat telur ayam rebus jika dikonsumsi secara rutin bukan hanya tentang menangkal kolesterol Telur rebus juga sangat fleksibel, dalam artian mudah dijadikan campuran untuk makanan lain. Telur rebus yang mengandung sejumlah asam lemak dan protein juga bisa berefek positif pada.

3 Step by Step Telur Rebus Air Asam Utara

Dah ada 9 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Telur Rebus Air Asam Utara pula. Simple saja cuma 3 langkah.

  1. Sediakan bahan..
  2. Gaulkan semua bahan bagi sebati kecuali telur..
  3. Akhir sekali masukkan telur yang dipotong empat. Sedia dihidangkan..

Cara mudah untuk menyediakan sajian Nasi Daging Air Asam Utara yang sangat sedap dan mudah. CARA MEMASAK: Daging rebus: Rebus daging bersama bahan rebusan yang lain hingga daging empuk. Untuk nasi: Panaskan minyak sapi dan. Isi air dalam periuk agak-agak menutupi telur. Telur dapat diolah menjadi lauk utama maupun campuran dalam berbagai masakan.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Telur Rebus Air Asam Utara ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!