Home

Resepi Perut Lembu Air Asam Cepat 14 Bahan

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Perut Lembu Air Asam di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Perut Lembu Air Asam yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Makanan seperti perut lembu juga antara makanan kesukaan abang. Walaupun telah lama meninggalkan kami, saya tidak pernah lupa untuk berdoakan arwah abang Saya kongsikan di bawah ini, cara kakak saya menyediakan air asam untuk dimakan dengan perut, lagi sedap jika perut muda. Music : Dreams from www.bensound.com #Resepi #PerutLembuAirAsam #DapurAisyah.

Perut Lembu Air Asam - resepipouler.com Ada yg lebih tu frozenkan, tunggu adik balik dr Johor, panaskan balik, sebab dia teringin nak mkn. hii. Jom kita tengok resepi air asam perut lembu yg mudah dan sedap. Menu Air Asam Perut ni memang sedap!

14 Ingredients of Resepi Perut Lembu Air Asam

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Perut Lembu Air Asam ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 14 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 400 gram - perut lembu.
  2. Sedia 2 - biji buah tomato.
  3. Sedia 2 ulas - bawang besar.
  4. Sedia 10 - biji cili api.
  5. Sedia 2 - biji cili merah.
  6. Sedia 5 - biji limau kasturi.
  7. Sedia 1 - biji limau nipis.
  8. Sedia 3 - sudu besar gula pasir.
  9. Sedia 3 - sudu besar cuka makan.
  10. Sedia 3 - sudu besar sos cili.
  11. Sedia 1/2 cawan - air asam jawa.
  12. Sedia 1 - sudu kecil ajinomoto.
  13. Sedia - Belacan sebesar ibu jari.
  14. Sedia - Garam secukup rasa.

Nak-nak bulan puasa ni, memang buka selera. Nak buat menu ni, bahan-bahannya ringkas sahaja namun hasilnya memang terbaik. Nak cuba buat sendiri di rumah? Air asam perut lembu ori BUKAN hak import.

8 Cara Penyediaan Perut Lembu Air Asam

Dah ada 14 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Perut Lembu Air Asam pula. Simple saja cuma 8 langkah.

  1. Sediakan bahan2 di atas..
  2. .
  3. Rebus perut lembu sampai lembut..
  4. Blen cili, belacan, gula, garam bersama air asam jawa, perahan limau nipis dan limau kasturi. Masukkan 1/2 cawan air. Blen hingga lumat..
  5. Mayang bawang besar dan buah tomato dipotong dadu..
  6. Masukkan bahan yg diblen ke dalam mangkuk yg berisi bawang dan buah tomato tadi..
  7. Tuang sos cili dan gaul sebati..
  8. Siap..

Sup Air Asam Perut Lembu - Cepat Masak ยป Subscribe channel TRvid kami: bit.ly/ytcepatmasak. Kedai Nasi Sup Perut Air Asam Sedap Di Tumpat Kelantan. Air asam perut lembu adalah antara menu yang paling popular di Kelantan terutama ketika masa Hari Raya Korban. Cara nak buatnya nampak simple dan aku sendiri pernah minta ibu mertuaku ajar bahan dan cara untuk membuatnya namun rasa dari air tangan yang membuatnya ternyata tidak sama. Tubuh menggunakan asam lambung untuk mencerna makanan.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Perut Lembu Air Asam ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!