Home

Cara Memasak Agar agar buah Sedap 5 Langkah

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Agar agar buah di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Agar agar buah yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Inilah AGAR-AGAR BUAH yang tentunya di kombinasi dengan aneka buah. Tips dan Trik agar Buah Naga Cepat berbuah. Bagi Anda yang ingin membudidayakan buah naga, akan kami berikan tips dan trik merawat buah naga agar cepat berbuah Hal ini dilakukan agar tanaman buah naga dapat cepat berbunga dan berbuah.

Agar agar buah - resepipouler.com Cara Membuat Agar - Agar Pepaya Dingin. Lalu masukkan ke panci dan masak buah pepaya yang sudah di beleder ditambah air seperlunya. Masukkan gula dan SKM, setelah itu.

5 Ingredients of Resepi Agar agar buah

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Agar agar buah ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 5 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1 - biji tembikai.
  2. Sedia 1 - paket agar agar tali.
  3. Sedia 1 1/2 - senduk gula.
  4. Sedia - Buah buahan sampingan spt anggur,mangga,laici, kiwi.
  5. Sedia - Air secukupnya.

AGAR-AGAR - Hampir semua orang mengetahui apa itu agar agar. Makanan yang terbuat dari rumput laut ini sangat terkenal dan banyak orang menyukainya. Control your cell and eat other players to grow larger! Lihat juga resep Agar - agar sirup melon enak lainnya.

5 Cara Memasak Agar agar buah

Dah ada 5 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Agar agar buah pula. Simple saja cuma 5 langkah.

  1. Tembikai dibelah dua.kemudian di korek isinya.kemudian potong kecil spt dadu..
  2. Basuh agar2 kemudian masukkan air.biasa saya sukat air guna plastik agar2.sukat 1 kampit setengah air.masak hingga mendidih..
  3. Dah mendidih masukkan gula.masak hingga gula hancur.siap.tutup api dan biarkan sedikit sejuk..
  4. Masukkan semula tembikai dan buah2an lain ke dalam kulit tembikai tadi.kemudian masukkan agar2..biarkan sekejap.dah betul2 sejuk baru masukkan ke dalam peti ais..
  5. Biarkan agar2 sejuk dulu.kemudian boleh lah dipotong dan dihidangkan enak dimakan ketika cuaca panas atau bila2 masa sahaja..

Wah, nampak ceria sangat dan meriah dengan buah-buahan! Rasa terliur nak makan bila nampak puding atau agar-agar macam ni kan? Live ile yeni versiyon Agario Oyun Sunucuları İle Zevkli Agar.io oyunları. Control your cell and eat other players to grow larger! Giant mode configured at high rates and FFA mode is a classic mode similar to agar.io.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Agar agar buah ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!