Home

Cara Membuat Ayam masak merah madu Cepat 14 Bahan

Delicious, fresh and tasty.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Ayam masak merah madu di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Ayam masak merah madu yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Clean and drain chicken pieces well. In a large pot or wok, heat up some oil well and deep fry marinated chicken till just golden brown. Remove oil from wok; drain the oil on paper towel.

Ayam masak merah madu - resepipouler.com Asalkan rasa ayam ni sedap, makan dengan nasi apa pun sedap. Ok jom follow resepi kat bawah. Resepi ayam masak merah madu ini sebenarnya amat mudah untuk disediakan.

14 Bahan - Bahan Resepi Ayam masak merah madu

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Ayam masak merah madu ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 14 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Ayam - goreng serbuk kunyit, garam separuh masak.
  2. Sedia - Blend.
  3. Sedia - Bawang merah.
  4. Sedia - Bawang putih.
  5. Sedia - Bahan bahan lain.
  6. Sedia - Cili kisar.
  7. Sedia 3 - Sekawan.
  8. Sedia Daun - pandan - simpul.
  9. Sedia - Sos Tomato.
  10. Sedia - Sos cili.
  11. Sedia - Gula perang.
  12. Sedia - Garam.
  13. Sedia - Air.
  14. Sedia - Madu.

Bahan - bahannya juga boleh didapati di pasaraya berdekatan anda. Ianya juga sesuai untuk dihidangkan di waktu tengahari ataupun malam, bergantung kepada selera anda. Jika anda ingin menyediakannya untuk anak - anak, anda boleh mengurangkan porsi cili boh sahaja. Siapa kata ayam masak merah ala kenduri tu yang paling istimewa sekali untuk masakan ayam sambal?

0 Cara Memasak Ayam masak merah madu

Dah ada 14 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Ayam masak merah madu pula. Simple saja cuma 0 langkah.

Anda belum cuba lagi resepi ayam masak madu yang super marvelous ni. Kalau makan sambalnya gaul dengan nasi memang padu rasanya. Bila sesekali nak tukar selera tu kadang-kadang keliru resepi apa lagi nak buat untuk masakan ayam. Hari ni saya nak kongsikan Resepi Ayam Masak Merah Madu, yang digandingkan dengan Nasi Hujan Panas dan Gulai Daging Bawang Goreng. Mood sangat malas nk menaip sebab mata mengantuk hihiii.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Ayam masak merah madu ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!