Home

Resepi Apam nasi dot dot Cepat 8 Bahan

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Apam nasi dot dot di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Apam nasi dot dot yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Sebenarnya tidak seperti apam lain, Apam Dot Dot ini lebih sedap kerana mempunyai filling dan bentuknya pun comey comey jer, sebesar ibu jari kot, lagi membuka selera. Nak buat apam nasi polka dot pon boleh.ikut citarasa sendiri ya. Masukkan adunan ke dalam acuan dan kukus dengan api kecil selama.

Apam nasi dot dot - resepipouler.com Pendek kata, leka dan makan sambil bersantai lah. Menerima tempahan pelbagai corak serta variasi Apam Polkadot. Btc eth ltc bch bnb eos xrp XLM link dot yfi USD aed ars aud bdt bhd bmd brl CAD chf clp cny CZK dkk eur gbp HKD huf idr ils inr jpy krw kwd lkr mmk mxn myr nok NZD php pkr pln rub sar.

8 Ingredients of Resepi Apam nasi dot dot

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Apam nasi dot dot ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 8 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 2 cawan - nasi sejuk.
  2. Sedia 2 cawan - tepung beras.
  3. Sedia 2 cawan - tepung gandum.
  4. Sedia 1 1/2 cawan - gula.
  5. Sedia 1 - peket mauripan.
  6. Sedia 2 1/2 cawan - air.
  7. Sedia - Pewarna pilihan.
  8. Sedia - Piping beg secukupnya dan acuan puteri ayu.

Resepi Apam Polkadot yang gebu dan comel. Ayam Ikan Kuih Muih Nasi Sayur Daging Sup Seafood Kek Muffin & Cupcake Roti Telur Pasta Sarapan Kuih Raya Mee Pencicah Picitkan lagi adunan yang sama sehingga penuh dan kemudian dot-dot kan dengan warna pilihan. Odkryj Apam Dot Dot Malaysian Sweet Delicacies stockowych obrazów w HD i miliony innych beztantiemowych zdjęć stockowych, ilustracji i wektorów w kolekcji Shutterstock. Codziennie dodajemy tysiące nowych, wysokiej jakości obrazów.

5 Cara Membuat Apam nasi dot dot

Dah ada 8 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Apam nasi dot dot pula. Simple saja cuma 5 langkah.

  1. Satukan gula air dan nasi blender halus. Kemudian masukkan dalam bekas yg besar.. Kemudian masukan mauripan sebatikan diikuti dengan tepung beras dan tepung gandum sebatikan dan perap 1 jam atau 1 jam ½... Sementara tunggu apam naik boleh jerang air kukusan hingga mendidih kecik kan api... Selepas perap kacau sebati dahulu ya dan asingkan ½ cawan untuk warna oren dan ½ cawan lagi untuk warna hijau atau biru. Kemudian masukkan dalam piping beg ikut warna ya.selebihnya biarkan warna asal..
  2. Acuan sapu sedikit minyak dan tuangkan adunan bewarna bersangka seli seperti dalam gambar.
  3. Kemudian tuangkan adunan putih hingga ¾ acuan dan kukus selama 15 hingga 20 minit.
  4. Keluarkan dari acuan biarkan sejuk di redai sebelom di hidang.
  5. Siap dan hias ikut kreatif masing2...

Resepi apam nasi ini sangat ringkas. Blend nasi bersama air dan gula, gaul bersama adunan tepung dan Apam nasi sedap dimakan sebagai camilan pagi mahupun petang. Boleh juga anda jadikan menu untuk jualan. Could anyone tell me what the three dots are here? A parameter type prefixed with three dots (.) is called a variadic parameter.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Apam nasi dot dot ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!